Leta i den här bloggen

söndag 18 januari 2009

Så fettskrämda

Har småfuskat lite med LCHF-kost under några veckor (bl a efter att ha läst Annas blogg http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.169098).

Jag har under många år varit alldeles för smal, inte vägt mer än 46-47 kilo till mina 165 cm över havet. Anledningen till det har jag förstått idag. Tränade hårt och åt gott och mycket och "dissade" alla lightprodukter....

Har haft ledprobblem sedan 20-årsåldern men för några år sedan gick det "troll" i det och jag genomgick flera operationer av allehanda slag, främst i händerna. Det resulterade i allafall i att jag inte kunde träna som jag gjort tidigare och till en början var jag glad över att få lite extra kilon och kvinnliga former. Sedan blev kilona lite väl många (har dock ingen övervikt att tala om) och det började kännas i både knän och andra diverse leder... Vad gjorde jag då? Jo, jag drog ned på kalorier, åt mängder av light-produkter, hade ett ständigt sug efter mat (har dock aldrig haft sockersug, är saltoman istället) och jag ökade 12 kilo i en rasande fart.

Det var då jag googlade fram Annika Dahlqvist sidor (http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/com) LCHF-kost och jag har börjat småfuska lite men är inte en sann LCHF-kostare ännu eftersom jag är en otrolig smörgåsnisse. Potatisen har också varit min sanna vän hela mitt liv men till den har jag sagt "hej då", även pasta och ris har fått stryka på foten...... OCH JAG MÅR SÅ BRA!!!!!

Är ingen som väger mig men känner på kläderna att den här kosten hjälper mig att finna en balans med min vikt.

Annika säger ju att det fina med den här kosten är att "vi" som kanske inte hr direkt övervikt får en balans och de som behöver gå ned, gör det. LCHF reglerar både upp och ned.... vilket mirakel!

Hoppas och tror att jag så småningom kan sluta med mina mackor och bli en sund LCHFare. Ni som också är i startgroparna får jättegärna ge tips och råd och om jag med mina erfarenheter kan ge er ett tips  och stöd är min dag "gjord".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar