Leta i den här bloggen

måndag 19 januari 2009

Illamående

Hjälp!... vad gör man när man mår illa av LCHF.maten? All grädde, smör, ostar och allehanda andra feta produkter. Mår bra i stort, men under måltiderna och någon timme efter känner jag mig spyfärdig. Postionerna blir därefter.... ganska små, eller väldigt små.. Måste fundera lite. Kanske ska jag dra ned lite på fettet sä här i början+ Har kommit på ett knep som underlättar och som dessutom rensar tarmen... Psylliumfrön, två matskedar som jag lägger i blöt i ett hyfsat stort glas med vatten. Sedan får det dra en timme och sedan skall allt ned i ett nafs. Psylliumfrön tas inte upp av kroppen men har en renande effekt för tarmarna.

Får som sagt fundera över mitt illamående för i stort har jag blivit piggare och allt smakar ju så mycket mer.

Någon som har andra knep att dela med sig av.

Lycka till, till alla er som också försöker äta "rätt".

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar