Leta i den här bloggen

fredag 1 oktober 2010

Mutor och fiffel

Förra gången jag besiktigade bilen gjorde jag det på Bilprovningen i Lomma (ett sammhälle mellan Malmö och Lund där jag tidigare bott).

Min bil är förhållandevis ny men jag fick en anmärkning på vänster broms fram - inget att orda om det.

Byte av bromsar fram ... mot bilbesiktningen i Lomma igen för ombesiktning!

Nu påstod man att "handbroms vänster sida" var ur funktion ...

På verkstaden kunde man bara konstatera att det inte var något fel och att handbroms vänster fungerade utmärkt - inget att åtgärda!

Mot bilbesiktingen igen utan åtgärd ...

Nu påstod man att "handbroms höger" var ur funktion!’

Same  procedure again ... verkstadsbesök där man åter igen konstaterar att det inte är något fel på handbromsen och ett tips om att ombesiktiga bilen i Lund istället ...

Där kunde man bara bekräfta det verkstaden redan listat ut, att min bil hade klanderfri handbroms!

Det var den dyraste besiktning jag har gjort - med verkstadskostnader, körning och ombesiktningar summa sumarum 2900 kronor

Aldrig mer Lomma bilbesiktning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar