Leta i den här bloggen

söndag 29 mars 2009

Tanken var god

Tanken var god, jag tänkte göra det men gjorde det aldrig... ställde om klockan alltså och därför fick sonen återvända till lumparlivet på tom mage.

I vanliga fall är han "en bra karl reder sig självson" men kylskåpet ekade tomt, det fanns inget att laga till.

Istället för att vara den ömmande modern stod jag och fick skit under naglarna under en biltvätt. Därefter spatserade jag in på Konsum med trasiga, våta jeans och gymnastikskor som det riktigt "klafsade" om. Där blev jag varse om tiden då de snart skulle stänga för kvällen.

Rafsade åt mig en korvring och satte kurs mot hemmet. Ingen parkering trots att jag är en fena på att tränga mig före så gick jag bet. Kunde ju inte precis rulla ut en annan bil från de eftertraktade parkeringsplatserna .... eller det skulle jag kanske prova nästa gång?... ingen dum idé alls... vad får jag alla goda idéer från?

Hann i allfall få en "hej dåkram" av min yngste som denna veckan ska marschera 3 mil med 25 kilos packning och dessutom i sviterna efter en tom söndagsmage.

Nästa omställning av tiden ska jag vara lite mer ödmjuk och dessutom tänker jag be om tvätthjälp av bilen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar