Leta i den här bloggen

söndag 29 mars 2009

Bob Dyland

Konsertbussen ut till Malmö stadion. Tränga sig lite före för de övriga 20 000 för att hänga i baren en stund tillsammans med ett eller annat känt ansikte.

Sedan brakade det loss... en katastrof!

En tråkig Dyland, som endast kunde kännas igen på att han var den som var iklädd ful, vit hatt. Han stod dessutom vänd med "vackersidan" sidan mot publiken, d v s så att man endast kunde se arslet under hela konserten. Inte ett enda ord till publiken, varken "hallo Malmoe eller good night Sweden"... är inte ens säker på att det var HAN.

Partypinglan kunde endast nynna med i tio sekunder av näst sista låten. De andra låtarna var ommöblerade till oigenkänlighet.

Knökafull dragspelsbuss tillbaka in till stan, en och annan panikattack bland passargerarna. Jag räddade en dam  från att klämmas ihjäl. Dagens goda gärning förlät att jag trängt mig före tidigare i kön.

Fet härlig mat på nått "kebabhak" på Möllan och sedan en avrundning med en öl på trivsamma puben... utomhus, under gasolvärmare. Så mycket folk ute att vi fick skrämma bort två yngre damer för att få plats, men att tränga sig före och andra dylika aktiviteter är Stattinskan bra på, jag är liksom en resurs att räkna med vid dessa tillfällen. Men förstår ni? Sitta ute till klockan ett... det är VÅR det vänner!

Lånade ut kudde till medhavd kvällssällskap, lång sovmorgon och långfrukost med kottar och trevlige vännen!

... och nu är jag här!

Bild på Bob Dyland från igår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar