Leta i den här bloggen

lördag 21 mars 2009

Snart måndag

... å då ska här bli andra bullar...

Mycket uppskjutet som ska tas tag i ... ska bli effektiv, älska mig själv och bli en ännu bättre mamma för gökungar som snart skall puttas ut boet.

Gösta Kattfan ska få mer lektid och snabbare urplock ur bajslådan, påfylld vattenskål med färskt vatten varje dag och jag ska inte stänga ute honom från människotoaletten vid kvällsbestyren... det gör honom förtvivlad. Han vill gärna sitta på badkarskanten och kontrollera att inga moment glöms bort... Sedvanlig avsminkning, tandborstning och diverse insmörjningar av kladdiga krämer i russinet... Han låter mig hållas men i ögonvrån ser jag att hans min säger "patetiskt"...

Motionen skall dubblas och matportionerna likaså... fast tvärtom...

Här ska antecknas och inga möten skall glömmas bort och jag ska se till att det alltid finns toalettpapper... tidningspapper river inte gott i ändalyktet, svårt att spola ned och vem vill ha dagens nyheter i rumpan om man, mot förmodan skulle springa på prinsämnet?

Säger god natt till er som fortfarande ser med båda eller ena ögat och god morgon till er andra, morgonsura eller morgonpigga.....

ELLER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar