Leta i den här bloggen

onsdag 18 mars 2009

Ej godkänd semester

Fick en ilsken kommentar från en bloggare som surnat till för att hon inte klarar det enkla barnspelet i förra inlägget, dessutom godkände inte DENNA bloggarinna mina semesterdagar... de var inte inlämnade i tre exemplar till henne.... Gå gärna in och trösta och förklara de enkla spelreglerna och glöm inte att hon gärna vill ha koll på när ni ska vara lediga ... Gå in i vilket fall som helst för det är en riktigt skön blogg!

Idag har jag förberett mina lediga dagar. DELEGATION i högsta klass. Min enda ansträngning i dag i detta hushåll har varit att slänga ihop en Chili con carne, eller enligt mitt recept cayennpeppar, chilipulver, vitlök i massor och så lite av de andra ingredienserna... Det var så starkt att jag fick hosta, tårarna rann och jag har förmodligen motat en begynnande förkylning.... ingen bakterie kan överleva i den hettan! Gott var det!

Delegationen gick bra... dottern fick rå om tvättstugan alldeles för sig själv. Allt var vikt och fint när jag kom hem... Köket var skinande rent, disken väck och alla matrester och smulor från golvet uppsugna av Electroluxen med dottern vid rodret... har inga mattor att gömma skiten under så jag behövde inte agera kontrollant. Min säng var renbäddad och jag fick en stor bamsekram och femton minuter hårborstning som avkoppling innan jag slängde färs i stekpanna och bönor och övriga tillbehör i en annan.

Jag skulle bli en alldeles utmärkt chef... Kan verkligen lyfta och ge andra förtroendet att låta andra klara av mina arbetsuppgifter.

Lovar dessutom att det inte ska bli några "pruttinlägg" i morgon. Verkar ha fått  "hang ups" på gasbildande föda...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar