Leta i den här bloggen

tisdag 3 januari 2012

Sista skälvande timmarna?

Jag stänger inte av min laptop på natten eftersom det är ett helt företag att få igång den igen!

I natt blev den så trött att den stängde sig själv - och jag ägnade den första halvtimmen av min vakna tisdag med att svära ve och förbannelse över allt jag inte hunnit "rädda" ur "burken".

Nu är den igång, men för hur länge är det ingen som vet!

Mina sista "vakna" timmar i går försökte jag radera min gamla blogg - vilket visade sig omöjligt.
Den där länken som ska permanenta en radering tycks aldrig landa i min mail!
(jag får så mycket konstigheter på den gamla bloggen att det börjar rent av kännas olustigt)

God morgon!

21 kommentarer:

  1. Ramlar de fortfarande ner skit??? Att de inte tröttnar. Konstigt att du inte kan radera bloggen...
    Hoppas du får en bra dag iaf och att lilla datorn kryar på sig.

    SvaraRadera
  2. Sätter bara min i viloläge på natten. Tar ju en hel evighet att starta upp den igen..
    Massa konstigt får jag på metro med, fast jag förmodar att det inte är samma konstigheter vi pratar om...

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Skicka hit den så fixar jag den. Personlig leverans dock! ;)

    SvaraRadera
  4. Jag stänger alltid av min laptop på natten och när jag går ut och drar ur kontakten. Mycket pga att elen i Turkiet kan vara lite svajig och det sliter ju enormt på batterier när det blir så.
    Konstigt att du inte kan radera bloggen. Du får maila metro om det. Är det massa dumma kommentarer du får? Kan man inte stänga av kommentarsfältet där?
    God morgon och kram!

    SvaraRadera
  5. Går det inte att stänga av så att inte kommentarer kan lämnas?
    Jag har inte kollat min Metroblogg. skulle kanske göra det. Kram

    SvaraRadera
  6. Kanske dags för en ny dator? Inte roligt om man "tappar" något man vill ha kvar.
    Det har varit min fasa att tappa alla kort som man har, så Mr var snäll och skaffade en sån däringa extern hårddisk :)
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  7. Så märkligt att det händer saker på en nerlagd blogg.

    SvaraRadera
  8. Min f...bannade dator är likadan. Ibland skriver den med caps lock och ibland hoppar den över T. Jag får krupp på skiten. Är jag för snål eller varför unnar jag inte mig en ny dator kan man ju fråga sig?
    De är så enkelt så att ingen annan i denna familjen tycker att jag ska prioriteras- så jag ska skita i dom och köpa mig en . Frågan är bara vad jag ska ha för någon. Vill ha en mac egentligen- men i det fallet är jag för snål.

    SvaraRadera
  9. Låter inte som en bra början på dagen. Hoppas resten blir bättre!

    God förmiddag.

    SvaraRadera
  10. Men så många bekymmer på en och samma gång, liksom. Hoppas allt ordnar sig!

    SvaraRadera
  11. Men går det inte att åtminstonste stänga av kommentarerna ? Jag suckade ur i höst på min gamla lap... såå mycket roligare nu när det hoppar igång direkt :)

    SvaraRadera
  12. Ojdå så trött har inte ens min data blivit någon gång, så den stängts av av sig själv ;)


    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  13. Obehagligt med konstigheterna på gamla bloggen :(
    Hoppas det går att fixa. Kram

    SvaraRadera
  14. Hm trist att inte själv kunna bara radera när man vill!

    Själv skall jag nog återigen flytta min blogg. Vill tjäna lite pengar på mitt bloggande. Lättare att göra på nåt annat ställe än egen domän har jag fått för mig. Skall flytta hela min blogg till en gratis wordpress sida. Sen öppna helt nytt på en ännu hemlig sajt ;)

    Hoppas du haft en härlig start på året goa du?! Kramar

    SvaraRadera
  15. Jag hade en kort tid en annan blogg också, den lever vidare OCH är omöjlig att radera!?
    Men hade en annan före denna DENNA och den lyckades jag radera genom ett simpelt FELTRYCK...Hmmm!
    Vad gjorde oss så GALNA före datorns tid?? Korsord?? :D

    Kraaam

    SvaraRadera
  16. Ja nu är jag klar och du hittar mig numera här: http://www.mondoblog.se/javamorsan/

    SvaraRadera
  17. Tydligen är det fler än du som råkat ut för det. Tänk att det så lätt att öppna något men att stänga ner det är värre. Alltid är det någon som helt plötsligt äger något av det man publicerat och då är det inte bara att göra som man vill
    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
  18. Detta är en så stor resurs som du tillhandahåller och du ger bort den gratis. Jag gillar att se webbplatser som förstår värdet av att ge en utmärkt resurs för gratis. Jag älskade verkligen att läsa dina inlägg på stattinskan.blogspot.com. Tack!

    SvaraRadera
  19. Klappa och smek den lille pc:n, så kanske han vill gå igång och hålla sig uppe. Ha det fint.

    SvaraRadera
  20. Jag har också kvar min Metroblogg och som du skriver...det är mycket märkligt som ramlar in där.

    SvaraRadera