Leta i den här bloggen

söndag 25 december 2011

Visst är det trevligt

... men det är liksom skönt när det är över!


Hur var det då?
Jorå, jag skar mig på kökskniven, köksdörren lossnade från gångjärnen och föll över mig, skrapade upp underbenet när jag städade och passade på, när jag ändå var igång och skar mig en gång till

Jaha? ... och vad gör man med all mat som blev över då?
Det är inte klokt vilka stora, världsliga problem man har att tampas med så här på juldagen!

God fortsättning hörrni!
:-D




17 kommentarer:

  1. Ja, här blir det då till att äta rester idag iallafall och imorgon och på tisdag, onsdag och torsdag. ;) Känns så iallafall.

    Önskar dig en god fortsättning.

    SvaraRadera
  2. Peppar, peppar inom mina fyra väggar hände inga stora, eller små, katastrofer. MEN julen är ju inte slut än. Resterna gav jag bort till gästerna och idag blir det pizza. Yummie! Kram o god fortsättning//Moi

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt när det är över ;)
    Ingen mat över här, för jag har inte inhandlat någon. Hoppade över det i år för det bara slängs...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Resterna får man väl äta på intill påska ;-)

    Hoppas det inte blev alltför stora skador... Men när julen står för dörren så brukar den vanligtvis inte lossna. Dörren, alltså :-)

    SvaraRadera
  5. Höddududu, ta det lite lugnt och försök att inte skada dig. Annars får vi slå in dig i bandage som julklapp och lägga dig under plastgranen till nästa jul.
    Nåja, det blir nog bra, hoppas bara dina julskinkor klarade sig ;)

    SvaraRadera
  6. Vad du råkar ut för grejer då ;)
    Ha en fortsatt fin jul och njut av dagen <3

    Kramar Maria

    SvaraRadera
  7. Hoppsan, gick det så vilt till? ;)

    Här var det lugna gatan...rester?
    Fixar jag ;)
    "Nemas problemas" som de säger i reklamen.

    God fortsättning på julen :)

    SvaraRadera
  8. Här har lugnet lagt sig och även vi äter rester idag. Men sen får det vara slut på julmaten till nästa jul Kram

    SvaraRadera
  9. Det värsta är att det är ingen kul mat alls...pytomjuldagsmat!

    God fortsättnin i jultäsket, fina du...se nu till att hålla dig skadefri ;)
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  10. Det ä dä jag säjer. Det är nåt mysko med Stattinskan och hennes boplats. Vem har hört talas om en köksdörr som ramlar av? Å så går du skär dej! Vad ÄR det som är på gång? Bad karma? Det händer alltid nånting hos Stattinskan; endera till henne eller Gösta.

    (jätteskakning på huvu't)

    God - nej, BÄTTRE, fortsättning,
    sweetie-pie!

    SvaraRadera
  11. RUTH: Jag har såna där nymodiga gångjärn på köksdörren - såna som man bara sticker in i dörren. De är helt värdelösa och dessutom livsfarliga. Men att det händer knepiga saker i min lägenhet är så sant så. Ena siffran på mina adventsljus vänder sig på sned hela tiden - och det är alltid nummer tre. Kanske dags för spökutrivning :-D
    Goaste fortsättningen till dig och de dina också :-)

    SvaraRadera
  12. God fortsättning, ja jag tycker juldan och annandan egentligen är bäst, före är allt så stressigt...vi har heller inga rester att skjutsa ut och in då vi var hos Annas mor och fick mat igår, mums

    SvaraRadera
  13. Allt gott, kära Stattinska! Men se upp! Vill inte att du hamnar på akuten i kväll!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Hrm, vad har ni för jultraditioner i din familj? :)

    SvaraRadera
  15. god fortsättning till dej från mej:)

    SvaraRadera