Leta i den här bloggen

fredag 4 november 2011

Abstinens var ordet

Ja, jag har slutat dricka,
det har inte varit lätt - men andra lösningar har varit minst lika bra
(eller "nja", näst intill i alla fall!)

MEN, idag drattade jag dit igen - och det var jag banne mig värd efter att ha skickat in sista tentan!
Jisses vad jag både njöt och jäklar vad jag firade med "bubblorna" som fick dansa ner där i strupen ...


... sen blev ju inte dagen mörkare av att X:et ringde precis när magen kurrade och husmorsåtagandena inte var på topp!
Vem tackar liksom "nej" till en lunch på restaurangen vid havet med tillhörande "gåbortkaloripromenad" efteråt?


Nu är "man" lite fredagsnöjd efter en timme på soffan och överväger starkt att inta horisontalläge där gammelkroppen borde finna sig vid den här tiden!

Syns i morron da?

8 kommentarer:

  1. sv: haha ja det gäller att passa på så länge man kan! ;D

    SvaraRadera
  2. Vilken tajming av x:et :-)
    Sweet drems och ses i morrn!
    Godnatt Kramen

    SvaraRadera
  3. Det där vattnet köper min mamma alltid.
    Hoppas du sovit gott.

    SvaraRadera
  4. Fredagkvällar kan vara lite tuffa. Maken och jag funderade på att gå och lägga oss men råkade se på klockan och insåg att klockan sex kan man inte natta.

    SvaraRadera
  5. Godmorgon i stugan! Hoppas du sovit gott o vaknat pigg och nyter! Kramiz!

    SvaraRadera
  6. Klart man ska tacka ja till gratis restaurang besök :)
    Du tog väl det dyraste när X:et betalade...haha

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilket trevligt X du har. Och vilken bra tajming! Är det där kallbadhuset på bild?

    Sv: Ja, Ollekatten ja... så tragiskt...tänker på honom idag...

    Annars är det en mysig helg när man får vara inne och tända ljus och ha fredagsmys hela helgen!

    SvaraRadera
  8. Grattis till att sista tentan är inne - vilken lättnad, va :-)

    SvaraRadera