Leta i den här bloggen

onsdag 21 september 2011

Inlägget som publicerades

fast det kanske hade varit bättre om det inte kommit på pränt!

Jag lever i en kropp som är totalt ute och "cyklar" emellanåt!
Ja, den fattar liksom inte att vi är "ett" - för med jämna mellanrum får den fullständigt hjärnsläpp och angriper sig själv!

Vaknade i natt och visste att det var dags - grät en skvätt på grund av smärtan men några tårar kunde inte torkas då "kroppen" fått för sig att axelleder och armbågsleder är våra värsta fiender och stelheten inte gjorde det möjligt att föra armen så högt så tårar kunde torkas (vet ni förrästen hur mycket det kittlar med otorkade tårar på kinden)?

Nu ska jag inte klaga (allt för mycket) - för det är nästan ett halvt år sedan jag hade ett ledskov!

Men ibland får jag bara nog av att kroppen löper amok och liksom motarbetar oss båda ... det är inte lätt att leva med en imbecill och ointelligent autoimmun och ointelligent kropp, när muskeln på översta våningen faktiskt fortfarande är intakt!
(johohorååå, det är den visst det då ... i allafall enligt mina mått mätt)




16 kommentarer:

  1. Jag ynkar dig lite, ynk, ynk, det låter helt fruktansvärt. Hoppas det snart går över och att det dröjer lääääänge till nästa skov!

    SvaraRadera
  2. Ja, den muskeln funkar u a som tur är för oss som får njuta av orden :)
    Fy för värk...det hoppas jag jag slipper att uppleva.
    Hoppas att det snart ger med sig och att din imbecilla och ointelligenta autoimmuna och ointelligenta kropp
    beslutar sig för en gnisselfri sammanslagning. Åtminstone till nästa gång :/
    Massor av kramar och du?
    Ett bra sätt att torka tårar är att snora av sig mot kudden...om du kan vända dig om asså? (hihihi)
    Trevligt? Nä, men det har jag väl inte antytt, skratt.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. MOTVALLS: Haha, underbar kommentar ;-)

    SvaraRadera
  4. Det är ett helvete med värk och vara begränsad i det man vill kunna göra.
    Varma kramar till dig vännen...

    SvaraRadera
  5. Ja muskeln på översta våningen fungerar onekligen på dig. Det är vi läsare tacksamma över :)

    Usch vad jobbigt att leva med sådan värk.
    Hoppas det ger med sig mycket snart!

    varma kramar

    SvaraRadera
  6. Usch din stackare! Kramar kommer här...

    SvaraRadera
  7. Hoppas att det har bestämt sej för att ge med sej tills du vaknar idag.

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Din stackare. Hoppas att det känns bättre i dag.

    God morgon!

    SvaraRadera
  9. Ledskov har jag aldrig hört talas om eller behövt uppleva men fan vad jag drabbades av det när jag läste ditt inlägg. Torkar mina tårar nu. Du påverkar för lätt Stattinskan ;)
    Hoppas du mår bättre idag :)
    GomorronKram

    SvaraRadera
  10. Styrkekramar till dig min vän!!

    Och ett gomorron slänger jag oxå med!

    SvaraRadera
  11. Men stackars... Låter oerhört jobbigt. Här kommer det en KRAM från Spanien!

    (Ok. Jag märker att du inte kramar tillbaka. Får du fortfarande inte upp armarna? ;-) )

    SvaraRadera
  12. Jag och min kropp är sällan för att inte säga aldrig vänner. Jag har gång på gång haft allvarliga snack med både rygg och leder men lyssnar dom? Nä inte ett dugg. Lärt mig att leva med det och grinar lite illa när ingen ser.

    Men så länge hövvet är med får man ändå tacka sin lyckliga stjärna lite grann i vart fall!

    SvaraRadera
  13. Stackars, stackars dig. Hemskt med värk. Hoppas det är lite bättre nu då.
    Min mellandotter har reumatism och jag vet när hon får sina ledskov. Det är hemskt.
    Måtte du må bättre nu.
    KRammar om na'

    SvaraRadera
  14. Kramar om na' skulle det ju va.
    Får väl skylla på att jag hade en Dobermann på armen när jag skrev

    SvaraRadera