Leta i den här bloggen

fredag 23 september 2011

HoppFULL med SPRIT?

Ikväll satsar jag allt på ett kort ... SPRIT!
(ja, det kan man väl kosta på sig en fredag)



Ja, nu ska den här spriten inte ner i någons strupe utan användas för att få bort rödvinlukt som "tidigaretidigare" hyresgäst "impregnerat" mitt parkettgolv i vardagsrummet med - med otaliga fläckar av rödvinsspill ...
"Gammalt begagnat rödvin luktar illa, oavsett var det hamnar"

.. och precis NU fick jag erfara nått nytt,
flaskan är inte ens FULL och ändå har den "slagsida" och behöver "stöttas"



... ack ja .. dagens ättiksprit är inte vad den har varit!

25 kommentarer:

  1. Är det vårt midsommarfirande som tagit på spriten eller? *fniss*

    SvaraRadera
  2. Fy, jag föredrar nästan lukten av gammalt vin över lukten av ättika.
    Kväljer bara jag tänker på ättikslukt =D
    Uäk, uäk...Titta nu vad du fick mig att göra. *gapskratt*
    Ha en fin kväll, kramen.

    SvaraRadera
  3. Och jag blev sugen på inlagd färsk gurka med persilja.....

    Bra mot odören av döa möss också!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Och jag är mest impad av den fina kossan som flinar där i bakgrunden :-)

    SvaraRadera
  5. Säg det problem som inte en skvätt
    ättika råder bot på...?!
    Jag slängde t ex in en skvätt i
    tvättmaskinen tillsammans med mina
    något smutsgrågulvita lakan,
    och... vips!... kritvita!

    Trevlig helg, hoppas inte även du
    måste stagas upp...

    Kram

    SvaraRadera
  6. *asg* Jag tänkte säga *Skååååååååååål :)
    /Kraaaaaaaaaaam & ha en gooer Freda'kväll!

    SvaraRadera
  7. Men funkar det verkligen?
    Ättiksprit luktar ju inte mumma precis, men det gör iof inte gammalt vin heller;)

    SvaraRadera
  8. Ättiksprit is the shit, funkar till allt....

    SvaraRadera
  9. Love you.
    Ättika tar bort röklukt också. ;)
    Du har så rätt Sherlock...naturligtvis är det gamle Bertil *asgarv*
    Ha en fin fredagkväll och lägg gärna nån gurkskiva, lite socker, vitpeppar och persilja i din drink. När du tagit lite kanske det blir mer jämnvikt.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Sprit som sprit kan man tycka ;-)

    SvaraRadera
  11. Ättiksprit tar även bort lukten av valpkiss & odören av lik....
    Det ena vet jag funkar men jag säger inte vilket! ;) ;)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Sniffa inte i den flaskan. Kram

    SvaraRadera
  13. Halvfull ättika är också full. Halvfull.

    SvaraRadera
  14. Sv. Du har väl sett "Jägarna 2" ???? (men jag tror han använde disel..)
    DET har jag! Joooohhhhshch...(inåtvänt jo, på norrländska) å vilken film sen...
    Kraaaam!

    SvaraRadera
  15. Aha där lärde man sig något nytt. Hur man får bort rödvinslukt.
    Alltid bra att ha en massa knep på lager.

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  16. Vilken tur att ingen stackare planerat att dricka det där =P

    SvaraRadera
  17. Jag trodde först du var nerkörd i botten och tänkte börja nyttja allt starkt som fanns..*ler*..vilken tur jag hade fel..torkar svetten ur panna,phuu..
    Kramen på dig!
    Sv: Jag blir förvånad själv över vilka bilder jag får till med mobilen. Speciellt vatten bilder..

    SvaraRadera
  18. Tar tygligen bort kattpisslukt åxå.... Fast jag ställer mig skeptisk!!!!

    SvaraRadera
  19. Hehe, blev nästan lite orolig då jag läste rubriken :)
    SPRIT? vadan detta?
    Ättikssprit luktar icke gott. Men det tar bort röklukt väldigt bra. Föredrar lukten av ättikssprit före tobaksrök.

    Otäckt det ser ut med takarbetarna!
    ha en fin helg.
    Kram

    SvaraRadera
  20. usch, vet inte vad som luktar värst, gammalt rödvin eller ättika men det är sant att det är effektivt. Hoppas du fick bort det.

    SvaraRadera
  21. Ättika är effektivt till mycket...men lukten är stark...Hoppas du fick det resultat du ville ha! Kramiz

    SvaraRadera
  22. Ättika är bra till ALLT :)
    Fast lukten är väl inte så hemskt god kanske...

    Kram

    SvaraRadera
  23. Hoho? Du kanske ska ta det lite lugnare med spriten så du orkar upp på morgonen?
    ;-)
    Gomorron, Stattinskan!

    SvaraRadera
  24. Gomorron!

    Solsken ute, filar du på Bongo?

    Kram

    SvaraRadera
  25. Var håller du hus? Blev det för mycket sprit(ångor) igår?
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera