Leta i den här bloggen

måndag 15 augusti 2011

Idag har jag avslutat ett 10-årigt förhållande

Vi har varit som ler och långhalm,
visserligen lite osams ibland, men på det stora hela ändå rätt samstämmiga!

Men idag var det ändå dags att en gång för alla säga "farväl"!

Jag bröt helt enkelt upp från
Bredbandsbolaget och gängade mig med Telenors mobila bredband istället!

Från 16 till 32 "Megabittjohejsan" och femtio riksdaler mindre på månadsräkningen får väl anses som ett bra byte när det gäller en "partner"?

Dessutom fick jag en ny hemtelefon och det passade ju bra eftersom min gamla inte orkar ladda batterierna längre (fast han är mycket yngre än mig)!

Och det var en sån där smarting till hemtelefon jag fick, eftersom den fungerar som en mobil (också) - bara att slänga ner i väskan och svara på hemsamtalen utan att behöva koppla vidare och prata dyrt
(jorå, det är bra för någon som inte vill dö nyfiken)!

Vit, ny, oskuldsfull och förhoppningsvis mer trogen än min gamla :-D


18 kommentarer:

  1. WoW! Han är ju riktigt snygg, den nye...;) Var nu rädd om honom! =)
    Kram på dig vännen!
    (Knep jag tvåan oxå??!!)

    SvaraRadera
  2. Shit pommes! Hela pallen är MIN, bara min! (Och inte Camillas...) Hihihi! Puss!

    SvaraRadera
  3. Låter alldeles utmärkt tycker jag. Grattis!

    SvaraRadera
  4. Helt rätt att dumpa det som inte funkar! Mycket bra byte låter det som.
    Då får jag önska er lycka till och hoppas ni får det bra tillsammans :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Låter som ett bra byte, jag borde nog oxå fundera på ett byte från Bredbandsbolaget.

    SvaraRadera
  6. Hmm, yngre, fräschare OCH billigare, men de är ju tre saker i en.....

    SvaraRadera
  7. Ibland är det bara dags för ett uppbrott!

    SvaraRadera
  8. Härligt att vara talbar och nåbar vart det än bär! :)
    Kraaam

    SvaraRadera
  9. Låter som ett bra byte=D
    Jag har inte haft en fungerande hemtelefon sen ett halvår tillbaka, men måste betala ändå, för att kunna använda datorn;)

    SvaraRadera
  10. Den blev ju fin din telefon. Och så smart sen att du kan använda den både som hemtelefon och mobil.

    Gör nu bara inte som min Gubbe gjorde. Jag skrev om det i det här inlägget. http://trebgilla.blogspot.com/2011/07/tycho-brahedag-eller-tvartom.html#comments.

    Akta dej alltså för kaffe!

    Gilla

    SvaraRadera
  11. Ack den som ändå finge bli fingrad på av dej men...jaja, grattis får jag väl säga då :)

    SvaraRadera
  12. Bra att byta ut mot yngre förmågor! Vilka förmåner dessutom... jag har också gjort slut med Telia, tyckte det var ett slitet förhållande.

    SvaraRadera
  13. Ska du bära runt 2 telefoner nu då? :)

    SvaraRadera
  14. Jomen det var ju inget dåligt byte! Nu kan du alltså blogga dubbelt så snabbt!
    :-)

    SvaraRadera
  15. Bra val! Men hemtelefonen har väl inte hur lång räckvidd som helst?? Kram!

    SvaraRadera
  16. Hade för mig att Bredbandsbolaget och Telenor var samma företag... Nåja, hoppas du blir nöjd! Blogga gärna om det!
    Kram!

    SvaraRadera