Leta i den här bloggen

fredag 19 augusti 2011

Flitens lampa lyser

(eller inte)

Jag plockade fram detta


Oj vad duktig hon är, tänker ni!

JO, DET TÄNKER NI VISST DET!!! (herregud, tänk att man ska behöva tillrättavisa er hela tiden ... gha)

Men sedan fick jag så ont i protesen (ja, alltså huvudvärk - fast det förstod ni kanske?)
(måste vara nått i rengöringsmedlet jag är allergisk emot ... och så lyckades jag få två paranteser på raken - måste vara min lyckodag)
så jag fick helt enkelt göra nått som inte är fullt lika arbetssamt


Lite avkoppling med Candy Crush King com
Varning: Kan vara beroendeframkallande
(143 080 är mitt rekord - försök slå det om ni kan och sedan kan ni dessutom försöka överglänsa ett sånt här moget och intressant inlägg när ni liksom ändå håller på)


26 kommentarer:

  1. Städning kan lätt som en plätt raderas från agendan:)
    Vem vil liksom egentligen- när så mycket annat kuligt kan göras istället! Vågar inte mig på spel, jag fastnar alltför lätt, rena knarket ;)
    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Städgrejerna missade jag totalt i bilden..jag så naturligtvis bara den snygga inredningen och så katten förstås :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Håller mig till treasure madness på facebook jag! :)

    SvaraRadera
  4. Men den där högdragna GK i bakgrunden, han hade väl inte skallebank, va? Kunde inte han städa lite? Karlar...
    :-)
    PS: Jag ger mig inte på såna däringa spel sen jag kom ur ett allvarligt tetrisberoende på 80-talet... ;-)

    SvaraRadera
  5. AMA: Hahaha, så du har varit Tetrisberoende ;-D Men som arbetslös får man ju göra nått "vettigt" (som att slå rekord i olika spel och vinna över andra) ... och precis DÄR blev jag nog av med A-kassan ;-D

    SvaraRadera
  6. En sak i taget. Idag plockade du fram grejorna. Man måste inte göra allt på en dag så imorgon kan du plocka undan dom.

    SvaraRadera
  7. SAND MELLAN TÅRNA: Haha, tack för användbart tips ... kommer att användas flitigt :-D

    SvaraRadera
  8. Ja jäddrar...städade härom dagen...slutatde på liknade vis halvvägs in i städningen ;)

    haha.. ha de fint :)

    SvaraRadera
  9. Städningen har utgått här. Har inte lust helt enkelt och då får det vara. Smidigt och enkelt ;-)

    SvaraRadera
  10. Hihihi, så där brukar min städning se ut oxå.... =)

    SvaraRadera
  11. Sv: Dricka ja...citrondricka för mig, vatten för Alex ;-)
    Sv: Haha meddelande i locket på smörpaketet? Tja, hon brås väl på sig mor som är lite tokig ;-)

    SvaraRadera
  12. Ha, ha, städa tillhör inte heller mina favoritsysselsättningar! Tur jag har en man som är pedant:o så han hjälper till annars hade det nog vart skitigt för jämnan...

    SvaraRadera
  13. Säkert bra mycket trevligare än städning men jag hinner liksom inte med något av det...så det så! Kramiz

    SvaraRadera
  14. Ungefär så där såg det ut hemma hos mej också idag. Men snabeldraken och det andra behövs inte längre, för jobbet är gjort.

    Sen brukar jag vara inne på ett annat ställe och spela för mej själv.

    Gilla

    SvaraRadera
  15. hade TVÄTTBERGET som hånlog åt mej imorse men BLUNDADE & hamnade på IKEA istället !!!

    finns alltid nån ursäkt att göra något annat...

    SvaraRadera
  16. Och jag plockade fram målarfärg, stege, två penslar, tog på mig målarkläderna och gick ut och målade huset. I tio minuter... Sen gick jag i och läste Amelia istället....

    SvaraRadera
  17. Äsch, det är väl tanken som räknas... ;)

    SvaraRadera
  18. Får nog ta och testa detta eminent spel och kanske till och med utmana dig på en match. Leta upp mig på King.com, jag heter ulliplayer! ;)

    SvaraRadera
  19. Tänker inte försöka överglänsa. Bugar och bockar bara vördnadsfullt ;)

    SvaraRadera
  20. Sv: Haha, hade du i ärlighetens namn orkat att läsa 100 frågor och svar? ;)
    Natti natti!

    SvaraRadera
  21. Godmorgon! Vår svenska kebab kommer från Turkiet och den vanliga varianten som vi känner mest till är ju Döner kebab...den stora rullen med kött, kycklingkött eller nötkött, som snurrar och som köttet skalas av från.
    Testi Kebab som jag visafe i den andra bloggen tillagas y lerkruka. Den bärs in på ett fat med flammande eld, riktigt festligt! Sen knackas överdelen av med en hammare...och det är en konst att inte skada krukan så det blir skärvor i maten.
    Ordet kebab bestyder kött...så alla kötträtter i Turkiet ÄR kebab! kramiz

    SvaraRadera
  22. Visst har jag berättat om jobbarkompisen som blev supersur på ytterligare en kollega som kallade henne "liten slampa". Karln hade försökt uttrycka beundran över hennes flits lampa.

    SvaraRadera
  23. Hahaha.....oj,är det beroendeframkallande? Då törs jag inte utmana dig. Du förstår...jag har så lätt att bli beroende. Ja...du ser ju...nu är jag bara ute och påta i trädgården som jag aldrig har gjort förr. Och det värsta av allt. Det är inte slut än ;)
    Lycka till med städni..jag menar,spelet :)
    Kram!

    SvaraRadera
  24. Godmorgon söta du!! Jag brukar också sätta fram städgrejor så att de ska tro att jag är flitig.. Ser att vi spelar samma spel... Morgonkram!

    SvaraRadera
  25. HOHO? Nej det är inte jultomten, bara Ama som undrar om det inte är dags att vakna snart?
    :-D
    Gomorron!

    SvaraRadera