Leta i den här bloggen

söndag 24 juli 2011

Lite ordning på torpet får det va

Jag gillar att bädda ner mig i soffan, somna till TV-ljudet och sova där några timmar innan jag förflyttar hela den Stattinska lekamen till det svala sovrummet!

Vad som inte gillas är när man vaknar där i soffan och har slarvat bort en arm eller två och måste leta efter den - för att senare finna att den inte bara har somnat utan liksom är helt medvetslös!

Gillar verkligen inte borttappade armar - någon ordning får det vara med slarvet!

Nått som inte heller ligger så högt upp på "gilla-listan" är nattliga bråk!
I natt var det "CATfight" om positionerna i sängen ...

Jag förlorade och fick ta den hårdare "fåontinackenkudden" ...

Men då är det en jädrans tur att man vaknar redan klockan halv sex så man liksom slipper ligga så länge på den! ... ni vet, glad för det lilla?

Nä, nu ska snart till gy*** .... äsch förrästen, kom på att det ordet skapar söndagsångest för många av er så jag struntar faktiskt i att berätta vart jag ska! :-D

Men att önska en riktigt

GOD MORGON

har aldrig skadat någon!

9 kommentarer:

  1. Det kan inte vara lätt det där med armarna. God morgon!

    SvaraRadera
  2. Inte lätt med medvetslösa armar och sen nackfördärvarkudde...Ja, då behöver nog din kropp lite aktivitet denna dag! Kramiz

    SvaraRadera
  3. Jisses, vilka strider som utövas i det Stattinska residenset! Medvetslösa armar och catfighter om vartannat...=) Fattar inte vad det är du ska idag. Hmm...börjar på G och så fyra bokstäver till...Nej, det verkar inte vara något ord i mitt vokabulär...=) Men du, ha en underbar söndag i hösten!
    Kram och godmorgon goding!

    SvaraRadera
  4. Sådärja! Nu är jag tillbaka från min stärkande morgonpromenad så här kommer ett gomorron tillbaka till dig :-)
    /Hon utan söndagsångest

    SvaraRadera
  5. Men SÅ skönt att höra att det finns fler vettiga människor! Som älskar att somna i soffan!!
    Det är absolut min melodi! :)

    SvaraRadera
  6. Jag brukar somna i min lilla IKEA soffa med fötterna på armstödet, då och då vaknar jag och tror att jag har blivit av med båda benen :P

    SvaraRadera
  7. Du kan få en antikatt pinne av mej och lägga i din kudde ;)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Min och Cillis största tjaffs är när han SKRIKER sig till att JAG ska sitta och TITTA på när HAN äter...????
    Vem är dummast av oss två, tro??
    Kraaam

    SvaraRadera
  9. Nej, de där armarna (och ibland bara händerna) som försvinner är riktigt förtretliga!

    SvaraRadera