Leta i den här bloggen

söndag 31 juli 2011

Lite hemlängtan

Åkte ut till min gamla hemort Lomma i går!

Hittade ett nytt litet smultronställe - mycket trevligare i verkligheten än på bilden och självklart är det kamerans fel och inte fotografens ...


Det här är inte vilken damm som helst - nä, den tjänar ett syfte


... en brandstation måste ju hämta vatten någonstans ifrån!

Det blev "den obligatoriska"Blå Cafet (ja, jag vet att det ska vara en accent på "e:et", men den knappen har gått ut i strejk på mitt tangentbord)



För tre år sedan tänkte jag köpa en lägenhet här - alldeles vid stranden


... men jag hade lite otur när jag tänkte ... eller jag tänkte lite för länge


... så jag missade min strandlägenhet!
Nåja, man får vara glad att man gav någon annan den utsikten att njuta av - jag är inte knusslig!

Jamen då så, då fortsätter jag väl den här söndagen som började på tok för tidigt (04:30) ...

Gomorron

34 kommentarer:

  1. Godmorgon.Kjell har bott i Lomma Habo Ljund! Det blir nog bäst att jag kör.Kjell ser för dåligt ..Lovar att köra så försiktigt jag kan,hoppas att alla de andra också gör det..Morgonkram!

    SvaraRadera
  2. Tycker inte alls du misslyckades med första bilden - varken du eller kameran ;) Då skulle du se en del av mina bilder. Grrr... har lust att kasta kameran i närmsta sjö

    SvaraRadera
  3. Oj...var du uppe SÅ tidigt!
    Jag tog mig en sovmorgon i dag. Sov till nästan 8.30. Skönt! :)
    Vilket läge på lägenheterna. Ja...där skulle man inte ha något emot att bo.Men hyrorna är skyhöga ,kan jag tro,va?
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vad fint! Synd att du missade den lägenheten...

    Själv har jag joggat på stranden nu på morgonen. Övade lite slalom mellan parasollerna ;-)

    Gomorron!

    SvaraRadera
  5. God Morgon!
    Strandlägenhet...jättemysigt på sommaren men tänk på hösten när det stormar och regnar.....Visst känns det bättre redan att du inte köpte den ;)

    Kram

    SvaraRadera
  6. OMG!!! Ja, där hade du allt lite otur när du tänkte! Men å andra sidan, ditt stora ♥ tänkte ju på någon annan...=) DÄR hade jag absolut kunnat tänka mig att bo! Oj, oj, oj! =)
    Kram på dig, finaste Stattin och ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  7. Jag skulle vilja bo i den gamla brandstationen, jag =D

    Men å andra sida badar jag hellre i hav än i mörka vatten så..
    Strand eller brandstation...Kan man inte få båda?

    God morgon!

    SvaraRadera
  8. Ibland lönar det sig att tänka efter före, ibland inte. Självklart att en Brandstation behöver vatten! :)

    SvaraRadera
  9. Bilderna gör verkligen att man skulle vilja åka dit och då är det bra bilder ;)
    En lägenhet där vore väl inga fel men kan tro att den kostade en hel del :)

    SvaraRadera
  10. Huvva va tidigt!!!! Då nussade jag kudden riktigt högljutt!
    Vilka härliga bilder!

    SvaraRadera
  11. Vilket läge på lägenheterna!
    Ibland så har man lite otur när man tänker... ;)
    Kram

    SvaraRadera
  12. En strandlägenhet skulle man ha, med en liten trädgård :)

    Vilken fin brandstation.Räksallad åt jag igår :)

    Ha en skön söndag <3
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  13. Den strandlägenheten gick inte av för hackor! Synd du tänkte för länge, inte bra! En fin solig dag till dig :)

    SvaraRadera
  14. Förbaskat fina bilder....synd på lägenhete där...hade varit gött antar jag.

    Ha de bäst/ Guldkryckan

    SvaraRadera
  15. Åhhh, där vill jag bo!!!!!

    SvaraRadera
  16. Det var en tidig söndagmorgon du fick.

    Du får helt enkelt strosa utanför och tänka att där kunde jag ha bott :D
    Det ser iallafall härligt ut.

    Första bilden kan jag verkligen tänka mig att du satt och njöt. Härligt!

    SvaraRadera
  17. Oj, DÅR skulle jag vilja bo, då skulle jag tom kunna tänka mig lägenhet! Måste kännas trist att du missade det.
    Trist att du vaknar så tidigt hela tiden, frustrerande!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Åh vad surt med lägenheten! Det ser superfint ut! Du får hålla ögonen öppna om någon blir till salu.

    Sv: Tack för bilen, Batman kommer slita den med hälsan. :)

    SvaraRadera
  19. Du vaknar när jag börja komma till ro.....
    I Lomma var svärmor lärare i många år, dock före min tid i den familjen, men det är nästan lika fin där som i Falsterbo.

    Hoppas att dagen varit bra1
    Kram

    SvaraRadera
  20. Då har du hunnit med mycket idag om du vaknade så jäkla tidigt..*L*...
    Vilken dröm att bo så nära stranden, men en dröm är just det som det får fortsätta att bli...
    Kram vännen♥

    SvaraRadera
  21. Det är bara så att när man bara tar några bilder försvinner vid vinkeln och då försvinner även en del av helheten. Därav är alltid det mycket bättre i verkligheten än på bild....

    SvaraRadera
  22. Härligt!
    Om jag skulle flytta på min ålders höst och Om jag hade råd skulle jag den tiden i livet velat bo nära havet!
    Har aldrig gjort det så det vore väl klokt :)
    Kraaaam

    SvaraRadera
  23. Det sägs attman ska tänka efter före men i bland blir det alltså för sent.
    Sv. jag har tagit bloggsemester tills jag hjälpt dottern att fixa upp sitt liv. Kram

    SvaraRadera
  24. Det kanske är en mening med att du tänker långsamt? ;P

    SvaraRadera
  25. Verkligen otur i tankeverksamheten! Fast när hyran ska betalas kanske du hade tur...

    SvaraRadera
  26. Jag tyckte dammbilden var fantastiskt fin. Och lyllo den som fick "din" lägenhet, som att alltid vara på semester!

    SvaraRadera
  27. Vilka underbara bilder :) Synd det där med lägenheten :(
    Tack för din fina kommentar :) Ja självklart så vinner jag :) eller vi får hoppas iaf :)Säg till alla du känner att hjälpa till att rösta :)
    Önskar en fin kväll

    SvaraRadera
  28. Vilket härligt ställe :) Ja en lägenhet där skulle sitta fint. Kram

    SvaraRadera
  29. Vilka bilder och då tänker jag på läget på lägenheten, räksmörgåsen och ja allt!

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  30. Ja, vem skulle inte vilja bo så :)
    Kramis♥

    SvaraRadera
  31. å va vackert det va där å vilken strand,
    kramen

    SvaraRadera
  32. Oj, så tidigt började inte min söndag. Jag steg inte upp förren 10:40 :)
    Synd att du missade strandlägenheten. Vilket lyx att ha en sån utsikt!

    SvaraRadera
  33. MIn dröm är att bo vid stranden... men vem har råd liksom=???

    SvaraRadera