Leta i den här bloggen

måndag 25 juli 2011

Ingen medvind alls



Sicket blåshål Malmö var igår ... också!
(sitta och frysa om de små fossingarna en sommarkväll ... inomhus ... i juli?)

Trots värsta motvinden och regn lyckades jag - ståendes - trampa mig till gymmet - kändes banne mig som om halva träningspasset var avklarat innan jag ens kommit fram!

Men den här bloggen har inte sitt namn för intet så jag såg liksom fram emot en sjuhelsikes medvind under hemfärden till Stattinsk boning

... men då hade banne mig vind och regn både ökat och vänt!!!

Just look on the bright side ... sometimes, when it´s possible, if you can, if you have the energy!
(Nu undrar ni väl förstås varför jag skrev det där på engelska ... och det undrar faktiskt jag också)

 
God morgon!

20 kommentarer:

  1. Ett rejält träningspass för dig då...här blev det dåligt med träningen så jag tog ett extra varv i vårt köpcenter...det är stort så det blev många steg...Jaja, ibland får man väl vara lite slapp också eller...Kramiz

    SvaraRadera
  2. Varför stanna i sverige,du kunde resa till värmen.Ha en skön dag.kram

    SvaraRadera
  3. Ojojoj...vilket träningspass....gånger flera ;)
    Tänk...jag tror alltid det är motvind. Jag tror att vindgudarna bara vill jäklas med oss ;)
    Sv: Grattis.Du vann min lilla tävling,igår ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Men det var väl bra!! Att du tog dig till gymmet trots denna motvind:-) Två träningspass typ!

    Ja...vädret kunde varit bättre. Och inte ser det ut att bli bättre denna måndag!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Morn på dej söta du! Skenan är bra för hon kom åt alla bissingarna ..Men visst är hon sötare utan den.. ha en bra måndag! Morgonkram!

    SvaraRadera
  6. oj, här kikade man in på morgonkvisten och fick dåligt samvete... ;)
    God morgon =)

    SvaraRadera
  7. Ja vi är ju lite före med vädret mot resten av SVergie så vi har fått hösgt nu ;)

    SvaraRadera
  8. Jag undrar faktiskt mer över att du utsätter dig för det där med både cyklingen och gymmet...
    :-)
    Gomorron!

    SvaraRadera
  9. Lite gratis träning fick du då med.
    Börjar tröttna på detta skitväder riktigt ordentligt nu..

    Kram

    SvaraRadera
  10. Ja, de där vindarna brukar ju vända kappan efter vinden och engelskan har så många fler uttryckssätt än svenskan..
    Kram

    SvaraRadera
  11. Så typiskt..........Här fick vi asa in hästarna från hagen som inte är en hage längre, utan en pool!

    Gomorron på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vilket pass alltså! Jisses, vad du fick slita! Ja, är det inte alltid motvind egentligen...? Känns så i alla fall! =)
    Kram och godmorgon fina du!

    SvaraRadera
  13. Och inte är det mycket bättre i dag :-(

    God morgon i alla fall!

    SvaraRadera
  14. härligt jobbat =) Vilket gym tränar du på? =) Kram

    SvaraRadera
  15. A-Kassa har jag redan förbrukat 1år tillbaka.Går på Aktivitetstöd.så jag kan drömma om dom resor som jag gjort innan.kram

    SvaraRadera
  16. Postat den 2011/07/25 kl. 10:44 f m | Som svar till Stattinskan.
    Ja, Skåneoptimisterna fanns där tidigare.
    Fast det var väl ändå bara skit…? Och jag kan LOVA dej att det är ÄNNU dyrare där nu!!

    Flyinge?? Har du bott i Flyinge i 15 år?! Det var som…!


    Och du, det är INTE bara Malmö som är ett blåshål, om det är till nå´n tröst...Vi eldade i kaminen igår. 24 juli. Vart är världen på väg??

    SvaraRadera
  17. men se det från den positiva sidan, nu har du motionerat för hela veckan ju :D
    kramar och god förmiddag Stattinskan

    SvaraRadera
  18. Men som du säger & som din blogg heter. Jag ser det från den ljusa sidan, du kom ju hem :D :D
    Gooooo underbar förmiddag :) Ninz skall njuta av ledigheten!

    SvaraRadera
  19. Va hurtig du är då!
    Önskar också att ha ork för att komma iväg, men tagit mig en promenad idag iallafall. I regnet faktiskt och det var riktigt härligt.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  20. Ja, jag hade nog önskat mig lite bättre sommarväder... men vädergudarna tycks inte ha hört mig.

    SvaraRadera