Leta i den här bloggen

tisdag 12 juli 2011

Det är lite si och så

med bloggandet nu!

Måndagen ägnades åt att köra ett träningspass som stärker muskler kring ömmande nacke och sedan övertalades dottern om att en långpromenad som heter duga piggar upp både gammal yngre och näst yngst!

Telefonamtal från den lilla kommunen nästgårds mig - möte idag (vikariat).

Ytterligare ett samtal från gamla hemkommunen Lund och SiS (Statens Institutionsstyrelse) gör att jag masar mig upp även på torsdag morgon för att hinna göra en gammal märr vacker presentabel inför ett möte.
Den tjänsten känns jättespännande men är bara ett timvikariat och den där "skit-också-känslan" infinner sig liksom lite grann!

Nåja, "en fot inne" kanske så småningom kan leda till två!

Ni är så gulliga som kommer in här hos mig och kommenterar fast jag nästan är världsbäst på att vara sämst med återbesök! Ska bättra mig, men sommaren har liksom kommit lite ivägen ...


God morgon



10 kommentarer:

  1. Tror det är likadant för de flesta
    av oss..
    Massor gör man´på dagar och kvällar, borde alltså kunna skriva många spännande och intressant inlägg...
    MEN då ids man inte!
    Varken egna inlägg eller kommentera just...
    Trots allt blir det ju höst senare,
    och då kan man ta nya tag i bloggeriet ;-)
    Tyder kanske på att vi egentligen även har ett liv utanför Bloglandia?!

    Nu njuter vi att sommaren, värmen och ljuset!
    Uggla framför skärmen får det bli när det blir!

    Önskar Stattinskan en härlig tisdag!

    SvaraRadera
  2. God morgon!
    Visst vore det perfekt med ett jobb i Lund, nära och bra. Lycka till!
    Var du världsbäst på att fira sommar! Det gillas :)
    Kraaam

    SvaraRadera
  3. Morning! Hoppas att den gamla märren fick jobbet! Stor kram till dej vännen!

    SvaraRadera
  4. God Morgon!
    Jag är också kass med både blogg och besök just nu....men men...

    Kram

    SvaraRadera
  5. om sommaren SKA man inte hänga framför datorn... inte mer än nödvändigt :)

    SvaraRadera
  6. Spännande med nya öppningar i yrkeslivet...och du. Låt sommaren ta över..inte vill vi väl missa den för bloggandets skull, skratt.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hoppas på Två ben in :)
    /Kraaaaaaaaaaaam pårej go du i Sommar ☼

    SvaraRadera
  8. Sommaren gör nog så med oss alla. Sen att jag inte har något liv och således bloggar lika mycket och återbesöker mer än en helt annan sak.... ;)

    SvaraRadera
  9. Världsbäst på att vara sämst??? Begriper inte! Du sm alltid kvittrar mest och BÄST...

    Här sitts det på a-let.

    Har grävt en grop för diverse tunnor...en grop för sand och annat dylikt. Åskan mullrar. Har telefonerat och bjudit bort mig/oss på torsdagslunch. Hä! Jag slapp laga får bara äta. Hi! Very "najst"...Kram

    SvaraRadera
  10. Det vilar en semesterstämning över bloggarna just nu - visar kanske att vi har ett annat liv att leva.

    Håller en tumme för dig. Hoppas att skit-också-känslan har försvunnit.

    SvaraRadera