Leta i den här bloggen

söndag 26 juni 2011

Vi har haft sex

timmar i skogen idag!

Först Frostavallen och en tur runt Vaxsjön - och går man jättelångt, nåja i allafall tre kilometer så behövs matkontroller


och medan man äter kan man tokglo på grönskan och vila onda knän!



Sedan kom dagens diss - Fulltofta strövområde!



Jättedåligt markerat, dåliga stigar och dessutom fanns där skogsmyror - varav en blev skitirriterad på mig och högg mig i foten.
Jaja, det var kanske att ta i men den bet mig. Hade ingen aning om att skogsmyror bits?!?!

Sedan stötte vi på ett annat litet djur ... och då pratar vi litet som en och en halv centimeter!

Ser ni?


Dagens Skogsmulletävling - gissa djuret!

Ledtråd
Midsommar
Sång
Händerna vid rumpan
Händerna vid öronen
och fåniga skutt runt en lång pinne!

Fast det fanns lite stora djur också - en av dom hade precis kommit tillbaka från frissan med ny look ... snygg luggpermanent!



Man blir trött efter att ha haft sex timmar i skogen med massor av frisk luft!

Gokväll folks!
(gääääsp)

19 kommentarer:

  1. Trodde grodan var något helt annat...

    SvaraRadera
  2. Håller med Britt. Trodde grodan var ngt helt annat. Konstig färg. Kram

    SvaraRadera
  3. Ser ut som en död groga? :)

    SvaraRadera
  4. Vad vackert där är! Hojta till om de gör en billed av det hela så kommer jag och tittar... ;)

    SvaraRadera
  5. Sv: Okej... skippa billeden då. Sätt in ett rullband istället så att vi lata också kan njuta av det vackra. :)

    SvaraRadera
  6. Något djur kunde jag inte se, ja, förutom hästen men fika och sex i skogen låter som en helt ok söndags sysselsättning =D
    Kram

    SvaraRadera
  7. Sv Haha! Men hallå! Du vet ju att jag är urskåning, alltså kan jag _ingen_ danska what so ever! ;)
    Ibland läser man saker galet... Men ditt svar var ju inte helt fel ändå.

    SvaraRadera
  8. Det var en liten groda det :)
    ja frisk luft tar krafterna ur en, så sov gott. Kram

    SvaraRadera
  9. Jovisst bits dem jävlarna, ordentligt också & jag skulle som du, kalla det för hugg. Fast du kan å andra sidan känna dig säker på att det inte finns orm där det finns myror :) Inget ont som inte har något gott med sig :D

    SvaraRadera
  10. Du har alltså haft sex i skogen i sex timmar, har jag tolkat det rätt? "avis" ;)
    Btw : rätt svar är groda=D

    SvaraRadera
  11. Ha haaa...
    Jag blev grundlurad ;) Grodbilden var först bajs...sen bajs i snoppform...uäääeee för min fantasi :-D
    Gillar hästfrillan...likt min!
    Kraaaam

    SvaraRadera
  12. Tur att du gav lite ledtrådar för annars hade jag nog gissat fel...Fina bilder och säkert en härlig dag! kramiz

    SvaraRadera
  13. Sex timmar i skogen med dina onda knän? Ta det lugnt, knäna är bra att ha.

    Kram

    SvaraRadera
  14. Säger som Britt! Trodde grodan var nåt HEEELT annat! :D
    Men du... Hästens lugg = Eva Dahlgrens 80-tals-frilla!!!!

    Kramen!

    SvaraRadera
  15. Jag såg DIREKT att det var en groda. Behövde inga ledtrådar alls :-)

    Så himla fint det var där!

    SvaraRadera
  16. *asg* Duuu ela' fööör härli' du /Kraaaaaaaaaaam i ☼

    SvaraRadera
  17. Inte illa att kombinera nytta med nöje.
    Hi hi lite små kul att läsa

    SvaraRadera
  18. SEX timmar i skogen låter lagom hurtigt. Söt häst ;)

    SvaraRadera
  19. Tur du skrev timmar...annars hade vi ju börjat undra! ;o)

    Ja, men visst är där mysigt? Kring Vaxsjön? Har inte gått där sommartid, tror jag - utan oftast på vintern. Jag tycker där är vackert!

    SvaraRadera