Leta i den här bloggen

söndag 5 juni 2011

Ojoj

vad röd jag är!
Sju timmar i solen sätter sina, mer eller mindre klädsamma spår - närå, var lugna, jag ska inte visa dem men jag kan berätta att en del av dem svider mer än vad jag gjort mig förtjänt av!

Gårdagens utsikt




och gårdagens "utväxt"



Gårdagens högtflygande



Neee, det är inte måsar



Jag har liksom alltid trott att pilotyrket är svårt, men det är väl ingen konst att navigera ett tungt flygplan när det finns väg himmelskyltar



Nä, nu ska jag smörja in mig med en flaska solskyddsmedel a la "protection" 30 och cykla ner till Ollekatten!



22 kommentarer:

  1. 7 timmar i solen! Jag hade fått sova stående om jag varit sju timmar i solen i bikini...trots solskyddsfaktor 20.

    SvaraRadera
  2. Röd av solbränna .Blir jag aldrig. Jag har lite vallonblod i mig så här bränns inget. Kram

    SvaraRadera
  3. Då kommer Ama att gilla dig ännu mera :)
    Hon gillar ju rött....
    Kram och ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  4. God Morgon!
    Enda stället som är rött på mej är där jag hade skydd igår, resten är brunt. Så idag skiter jag i det ;)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Riktigt mäktig bild den där "högtflygande" bilden

    SvaraRadera
  6. Avundsjuk på utsikten men "solbränna" efter sju timmar i solen hade inte varit ett nöje om det var jag som hade solat :)
    Hoppas ni får lika härligt väder idag.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Är du galen rent, att sitta i solen så länge. Inte ens halva tiden skulle jag kunna sitta stilla.

    Gilla

    SvaraRadera
  8. Jag är alltid noga med att smörja in mig. Solen är så stark nu...

    SvaraRadera
  9. Ingenting för mig! Dels har jag inte ron att sitta still så länge och så blir jag bara bränd oavsett faktorer...

    SvaraRadera
  10. Jag har bränt mig ordentligt för många år sedan och minnet lever kvar så jag aktar mig för solens strålar, inget överdrivet avklätt tillstånd här inte "fniss".

    Vackra vyer!

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Om jag skulle sitta så länge skulle jag nog koka upp???!!!
    En timme sedan är jag less!
    Ha en fin kväll!
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  12. Det där var banne mig en kropps utmaning utan dess like. Förstår om du känner dig lite rödtuffsig nu. Kladda ner dig med massor av kyl-lotion.

    SvaraRadera
  13. Röd som en kräfta kanske :) det planet skulle du nog vilja sitta på just nu tror jag ....

    SvaraRadera
  14. Jag kommer inte till havet på hela helgen...skandal!

    SvaraRadera
  15. Har njutit en hel vecka nu vännen !♥kram!

    SvaraRadera
  16. Mors,,va häftigt att se en fallskärmshoppare som har en melon klyfta som skärm..Haé Kram.

    SvaraRadera
  17. Det heter inte röd. Det heter förbrun ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  18. Oj! Har du cyklat vilse? Hoho? Det är ny morgon nu!
    :-)

    SvaraRadera
  19. Hehe gillar den sista bilden ;) Segt att bränna sig, det var du nog inte ensam om.. Men själv sitter man inne och jobbar :P Kramar

    SvaraRadera
  20. Härliga bilder för en norrlänning. Så nära kontinenten du är.
    Fortsätt smörj

    SvaraRadera
  21. Där har jag också solat nån gång. Inget tokigt ställe!! Jag har varit ute ganska lite helgen trots ledighet - det är dotterns fel ;)

    SvaraRadera
  22. Ja nog tar solen allt. Jag har inte brännt mig än, hemma här, lyckades på Kretaresan för 1,5månad sedan.
    Man luras lätt om det blåser lite, att tro att inte solen tar så mycket.

    Ha en fin tisdag!

    SvaraRadera