Leta i den här bloggen

onsdag 29 juni 2011

Litet roar små, små barn

... och gamla KÄRingar!
(eller, man får vara gla' för det lilla)

Jomen, så äre' ...

I förmiddags hastade jag ner i tvättstugan, med förhoppning om att kunna stjäla EN maskin - men fick FEM ... se där, vilken hit en onsdag!

Sedan fick jag ynnesten att inhandla lite växter till gården och kunde samtidigt "rasta bilen" så att batteriet laddades ... Sex flugor i en smäll om man säger så (ja, jag köpte fem plantor och laddade samtidigt batteriet) - himla effektivt!

Satt sedan en stund på gården och läste i gassande sol - svettades som en gnu och gick säkert ner ett eller annat gram av vätskeförlusten - inte dumt det heller en onsdag!

... och sedan dejtade jag den "vita springaren" som tog mig ner till affären ... Använde egen benkraft och förlorade säkert ett och annat gram där också ... halleluja!

Men har man ett så hektiskt och kroppsligt hårt liv som jag har så måste man värna om återhämtningen, så innan jag cyklade hem med matvarorna "softade" jag lite i "parken nära mig" ... närmare bestämt 37 steg ifrån min dörr!

Ingen kan i allafall anklaga mig för att ha särskilt stora pretantioner vad gäller "upplevelser"


Moriskan, där Idoluttagningarna i Malmö brukar hålla till


Karuseller



... och en annan positiv sak idag var ...

att än hur mycket KÄRing jag är, och FASTÄN det är uppträde först den 24 juli ... så är jag alldeles för sent ute (herre gud, vad lite som ska till för att känna sig lite yngre ung)


Nu ska jag träna benmuskler igen och cykla ut i sommarkvällen med god vän - i morgon väntar ett pirrigt möte i en kommun lite längre norröver i Skåneland!

13 kommentarer:

  1. Blir man glad över lite, har man mycket att bli glad över :)
    Kram och lycka till i morgon!

    SvaraRadera
  2. Finns alltid de som är äldre...och yngre!

    SvaraRadera
  3. Åh, älskar ordet kupletter! Lärde mig det ordet en helg för massor av år sen, då jag för övrigt också lärde mig ordet bottiner. Inte för att orden har med varann att göra, bara att jag lärde mig dem på samma helg, av samma äldre herrar (som var MYCKET bekymrade över att de inte visste var de skulle få ta på bottiner nuför tiden, kupletter hade de däremot ordnat, inga problem...)

    SvaraRadera
  4. Vardagsäventyr är inte att förakta! Kan man glädjas åt dem lever man längre....
    Sv: Tröjan är ett kapitel för sig, det var en brun stickad tröja som jag snott av min pappa. Den var så anskrämligt ful att mina vänner bildade "Föreningen för Bruntröjans Brännande".... Passade utmärkt för en punkare som mig....

    SvaraRadera
  5. Tingeling tös
    De låter trevligt möte med pirr och sånt *ler
    kram

    SvaraRadera
  6. Lycka till på det magstarka mötet!
    Ibland bara faller turen på plats, må så även vara i morgon!
    Kraaaam

    SvaraRadera
  7. Håller hela familjens tummar för dig!

    SvaraRadera
  8. Lycka till på mötet i morgon!
    Hoppas du gått och lagt dig så du är riktigt utvilad :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  9. Låter som en härligt, lagom ansträngande dag! Hoppas att mötet idag blir bra! Kramiz

    SvaraRadera
  10. Du har verkligen förmågan att glädjas över det lilla! =) Underbart!
    Hoppas att ditt möte blir spännande! Själv ser jag fram emot ett spännande möte i dina hemtrakter i morron som bekant. =)
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  11. är det verkligen nyttigt att vara så aktiv?
    Skönt dock att få så mkt gjort!
    och så många flugor i så få smällar ;)

    SvaraRadera
  12. 37 steg? Orkar du räkna alla dom själv, eller har du också en stegräknare?
    ;-)

    SvaraRadera
  13. Ruth i Virginia1 juli 2011 kl. 16:29

    Sigge Furst !!!

    Kommer ni ihag "Stadsbudsvisan"?

    SvaraRadera