Leta i den här bloggen

söndag 1 maj 2011

Ja, ja, ja - jag SKA

Jag SKA leta reda på ett foto från 1979

Var precis nere i källaren för att rota fram fotoalbum, men de ligger tydligen på vinden och jag
är grymt mörkrädd!
(eller så har jag helt enkelt kommit på en ny, användbar och skitbra ursäkt ... IGEN)

Medan ni väntar kan ni studera nedanstående, hyperintressanta bilder från igår
(jag vet nog att ni har längtat)

;-D


Stattinskt-grillat, fast det var inte mitt fel att någon glömde att ta av kartonngen runt grillen och att den började brinna!


 Pildammsparken anno 2011


... fortfarande Pildammarna


Gissa var?



... och "kasen" som vi aldrig såg tändas eftersom det på kvällen kändes som om självaste Kung Bore var på besök!

Ojoj, vad ni är rusiga av lycka nu - nu när ni fått se dessa bilder!


38 kommentarer:

  1. Ojojoj...så vackra bilder från Pildammsparken att jag nästan får tårar i ögonen. Särskilt av den första, där björken speglar sig i vattnet...♥
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  2. jag såg inte heller på ngn majbrasa igår. fina bilder du tagit.
    Jag är inte med i utmaningen. Jag anmälde svorskan istället :)
    kram

    SvaraRadera
  3. Inget bras tittande här heller.
    Riktigt fint ser det ut i Pildammsparken.
    Jag var ju så liten 79 så jag kan ju skylla på mamma att jag såg ut som jag gjorde ;)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Fina bilder från er Valborg.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så vackert! Men den där bilden från 1979 vill jag se!

    SvaraRadera
  6. Eftersom jag jobbade blev det varken god mat eller någon brasa för mig.
    Och ja...jag blev SÅÅÅ lycklig nu :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Näst sista bilden, jag trodde du bodde i en två? Men det ser ju mysigt ut...och eget kravallstaket har du också för att mota ut alla karlslokar, rena lyxen ju :)

    SvaraRadera
  8. ANDERS: HAha, om det vore så bra :-)

    SvaraRadera
  9. Fina bilder. Inte heller vi var iväg till ngn brasa. Kylan höll oss hemma. Men vi såg fyrverkeriet på avstånd. Kram

    SvaraRadera
  10. slå svorskans bild om du kan :) har lagt ut den nu

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder du serverade oss. kramiz

    SvaraRadera
  12. Jättefina bilder - men alldeles för nya! 1979 ska det vara... :-)

    Hur kan det vara mörkare på vinden än i källaren? ;-)

    SvaraRadera
  13. AMA: Av den enkla anledningen att det finns fönster i källaren men inte på vinden :-D

    SvaraRadera
  14. Finns det inte elektricitet i skåne? Har ni hört talas om lampor?
    Om inte så kan jag tipsa om batteridrivna ficklampor.
    :-D

    SvaraRadera
  15. Fina bilder från parken... kasen såg lite "stylad" ut, en sån har jag inte sett förrut :)


    Men det är väl smart att elda upp kartongen ? varför krångla och ställa den på ställningen ?? :)

    SvaraRadera
  16. har tagit bort inlägget då jag gick över gränsen

    SvaraRadera
  17. har tagit bort inlägget då jag gick över gränsen

    SvaraRadera
  18. Wow...Såå vackra foto /Kram Kram i kvälls ☼

    SvaraRadera
  19. näe det var inte elakt men hon tyckte inte om att jag snodde hennes bild o det får man ju respektera

    SvaraRadera
  20. Hahaha, klantigt!
    Ja vi väntar med spänning!

    SvaraRadera
  21. Ja du visar verkligen fina bilder från "parkernas stad"!
    Jag trodde ni kunde hålla värmen fram till det riktiga bålet, eller var kartongerna slut :)
    Kraaaam

    SvaraRadera
  22. Här har det varit kalla vindar hela helgen. Vi skippade också brasan i går...
    Kram

    SvaraRadera
  23. SVAR: Det där är mer normalt är hur jag ser ut idag! Förstår du kanske varför jag inte trivs med min kropp?

    Jag har inte sett det än, inte orkat!

    SvaraRadera
  24. Så härligt och somrigt det ser ut! Här gläds jag över att det faktiskt finns ett grönt skimmer över björken nu, även om det inte går att kalla löv än....

    SvaraRadera
  25. Hallå där madame, det är eldningsförbud i skåne och det gäller även engångsgrillar.
    Kriminell!!! :)
    Jag vill se bilder anno -79!

    SvaraRadera
  26. Fina bilder! Vi höll oss också hemma i går. Ha en fortsatt trevlig söndag kväll!

    SvaraRadera
  27. Det blev ingen bras titt här heller. Alldeles för kallt *brrr* Men grillat och gott blev det dock. Ursäkter är välkomna meningar, använder dem gärna och ofta *asg*

    SvaraRadera
  28. Har faktiskt varit lite småkyligt hos oss i helgen :(
    Vinter jacka och vantar på i går, när vi gick och tittade på majbrasan!
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  29. Har du hittat nån 79:a än? Har du hittat nån 79:a än? Har du hittat nån 79:a än? Har du hittat nån 79:a än? Har du hittat nån 79:a än? Har du hittat nån 79:a än? Har du hittat nån 79:a än? Har du hittat nån 79:a än? Har du hittat nån 79:a än? Har du hittat nån 79:a än? Har du hittat nån 79:a än?
    Ja, det är min fråga.
    :-D

    SvaraRadera
  30. AMA: Vet inte vad det är för fel, men jag kan inte läsa just DIN kommentar :-D

    SvaraRadera
  31. Vackert värre! Ja, inte den första bilden så jättemycket... Varför allt tjat om 79:or?

    SvaraRadera
  32. Kul att få se en bild från 79=D
    Härliga bilder. Jag såg ingrn brasa igår. Har lagt ner det sen barnen blev för stora att vilja gå dit;)

    SvaraRadera
  33. Om!
    Böcker ger en härlig grönska. Underbara bilder och inte en krusning på dammen!

    Gomorron på dig! Jag sover säkert, som vanligt!
    Kram

    SvaraRadera
  34. Morn på deh hjärtat! Fina bilder på Pildammsparken....Ha en bra måndag! Morgonkram!

    SvaraRadera
  35. Här vart det ingen majbrasa som sagt men firande med vänner slår allt :)
    Vilken park så fin !!
    Var finns den ???
    Önskar dig en underbar måndag och ny vecka
    Kram

    SvaraRadera
  36. Jag var ner till brasen men det var så jädrans kallt så den värmde knappt!
    Fina bilder!
    kram

    SvaraRadera
  37. Åhh... Nu kom jag alldeles av mig... Vet att jag hade tänkt skriva något men det är helt borta... För jag bodde just vid pildamsparken... *suckar*

    SvaraRadera