Leta i den här bloggen

söndag 17 april 2011

Vilken fest ...

jag fick vara med om igår!

Halv tolv i natt blev jag inbjuden till fest hos grannen!

Hög, och då pratar vi hög som i HÖÖÖG maratonmusik men ett par extra baslådor hade vi ... till klockan tre!

Mycket folk var det!

Sedan var det konferens i trappuppgången också!
Dessvärre var högtalarsystemet ur funktion så både frågor och svar fick liksom skrikas fram.
Det krävs en viss lungkapacitet för att höras på alla fyra våningsplanen - men tillsammans med ekot i trappan klarade konferens/festdeltagarna detta med bravur!

Härom morgonen steg jag upp klockan fyra - och inatt kom jag i säng samma tid ... ja, sicken fest!

Nästa gång jag blir överraskad med ofrivilliga fester lovar jag att jag tar med några polare jag också ...

... polarna från
störningsjouren!!!



Ha gärna roligt ... bara inte så jäääävla HÖGT och så LÄNGE!

34 kommentarer:

  1. God Morgon...eller kanske inte...
    Inte kul med fester när man inte blir inbjuden...Oförskämt av dom tycker jag.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jobbigt... Jag säger bara en sak:
    HÄMNAS!
    Det går att skrika i trappen på morgondne också...
    :-)
    Gomorron!

    SvaraRadera
  3. Har du inte en massa tavlor som ska spikas upp i natt kanske! ;)
    Usch så jobbigt att inte får sova.
    Kram

    SvaraRadera
  4. I det läget är jag otroligt glad att vi bor i hus =)

    SvaraRadera
  5. Hör jag en lätt irriterad Stattinska här?!
    Men du, hämnden är ljuv! Det är bara att ge igen. Och du som är så morgonpigg kan ju göra det tidigt en morgon! ;D
    Kram

    SvaraRadera
  6. Grr....vad arg jag skulle ha blivit.
    Ja...det är du nog också.
    Men som sagt...hämnden är ljuv ;)
    Lycka till! :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Nackdelen med att bo i lägenhet...

    Men det går ju bra att partaja klockan fyra en måndagmorgon också.
    Det kan ju DIN granne få erfara vetja ;)
    Kram och go.. eller jag menar morrn morrn!

    SvaraRadera
  8. Öronproppar? Själv bor jag numera i ett hus med mest äldre människor så det är inga fester sent på nätterna, men i Stockholm hände det stup i kvarten.

    Funderar på Bongoutmaningen men har inte kommit till skott.

    SvaraRadera
  9. Ännu en anledning till att inte överge huset.
    Sv. Hade inte en tanke på att du hade samma Layot. Kram

    SvaraRadera
  10. Men du får väl bjuda tillbaka. Gärna tidig morgon ;)
    Synd bara om dom övriga grannarna! Så dina polare störningsjouren kanske är bäst ändå ;)

    Ha det..

    SvaraRadera
  11. God morron!
    Nä fy .
    Hämnd vettu ;)
    Kram i massor till dig

    SvaraRadera
  12. Usch, så irriterande! Här blev vi väckta på tok för tidigt av en granne som bytte däck. Det lät som om han bankade i vårt sovrum!

    SvaraRadera
  13. Godmorgon! Nä fy......vilken tur det bara bor pensionärer där jag bor, inkl mig då ha ha......ha en fin söndag

    SvaraRadera
  14. Tänk om dom gjorde så där bara för att dom ville sååååååå gärna ha din uppmärksamhet... och längtade efter att du skulle dyka upp på festen ;))) Din hämnd är nog genomförd ;) dom fick inte som dom ville !!

    Godmorgon i trappuppgången :D

    SvaraRadera
  15. Men staskars stinkan! Men det är kanske så att dom inte tycker att du behöver ngn skönhetssömn för att du är så vacker redan!
    Så tacka dom istället!

    Din länk fungerar, det vet jag sen länge!

    Puss

    SvaraRadera
  16. Grrrr.. min granne hade fest till halv 5 en gång, de dansade så att min feta spegel i hallen gick tusen bitar.. men här i Ljungby har vi ingen störninsjour, bara polisen och det tackar jag iofs för :)
    Kan inte du har fest ikväll då kanske? :P

    SvaraRadera
  17. Oj, oj, oj....tur man bor i villa så man slipper sånt!

    Tycker det är helt OK att skryta lite om sina barn o förresten så var min Andreas med i Hallandslaget så det så:D

    SvaraRadera
  18. Jag hoppas du ruvar på en ljuv hämnd, och att vi får läsa om den sen!

    SvaraRadera
  19. Jag har haft en granne som bodde vägg-i-vägg med mig och som hade mycket med störningsjouren och Polisen att göra. Hon behövde någon som avslutade hennes fester. Hon glömde som bort det innan hon gick och lade sig...så festerna fortsatte efter att hon lagt sig medvetslös. Själv hörde jag nästan aldrig något då jag själv sover som en medvetslös...men grannen på den andra sidan om mig hade lite svårare att sova. Grannen festade alltid på torsdagar av någon anledning. I dag har jag bara pensionärer som grannar. Skönt!

    SvaraRadera
  20. Om det händer en gång kan det ju vara okej men om det är återkommande fester hos samma granne så blir det ju för jobbigt!
    Kram/Fina Frun

    SvaraRadera
  21. Visst måste man tåla lite när man bor i lägenhet men inte VAD som helst! Det finns ju faktiskt något som heter hänsyn oxå!
    Kram

    SvaraRadera
  22. Kul med lite fester, ni ungdomar orkar verkligen hålla i. Kramiz

    SvaraRadera
  23. ROGGAN:
    Nu var det inte "vi ungdomar" som hade fest utan grannen som höll på att ta kål på en femtioåring ;-)

    SvaraRadera
  24. Underbart med fest! När man får vara med! Absolut inte på håll! Ingen respekt alls!
    Godmorgon...?!
    Kramen

    SvaraRadera
  25. usch då, det är det positiva att bo som vi bor, men visst måste man väl ändå tänka lite på sina grannar också
    kramar

    SvaraRadera
  26. GAH! När du ringer störningsjouren, fråga om de tar hand om skrikande ungar också... :-(

    Kramen!

    SvaraRadera
  27. Usch vad jobbigt med sånt oväsen! Själv är jag jättekinkig och muttrar bara grannen får för sig att tvätta nio på kvällen (och då har vi jätte tjocka väggar så man hör det knappt, men regler är regler). :)

    SvaraRadera
  28. En gång kan man väl kanske leva med men jag hoppas att det var en engångföreteelse för finns det något som är mer störande än fyllon som skränar när man vill sova ? Hoppas du fick i dig god frukost och njuter i solskenet ! kram

    SvaraRadera
  29. Är glad för att detta inte var i min trapp...med mitt skrålande barn...
    Tack för att Du fick ta hand om Det där borta i Malmö:)
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  30. Mmm, en gång är ingen gång liksom!
    Kanske du sover lite längre idag då?

    SvaraRadera
  31. Det där kallar jag PAAAAAAARTYYYY :)

    SvaraRadera
  32. Ja, en gång får man väl stå ut, även om det inte är kul, men händer det ofta så tycker jag absolut du ska kontakta polarna...

    SvaraRadera
  33. Först va det nubbe med smör ost och sill
    Sen fick vi 3-4 aquavit till.
    Till slut blev det (nånting) med
    socker och jäst.
    Åh, sicken fest, sicken fest.

    SvaraRadera
  34. Usch vad jobbigt. Instämmer i Amas förslag.

    SvaraRadera