Leta i den här bloggen

måndag 21 mars 2011

Roligare än så här blir det inte

Gårdagens speciella tecken
på att en viss årstid närmar sig ...



Mina "kängurugrannar" (jo, det ÄR en vit känguru som finns i Folket Parks mini-zoo alldeles bredvid mig) har inte längre utegångsförbud


... inte de här grannarna heller ...



... och vissa går händelserna liiiite i förväg!



Jag fick knäppa upp jackan - men shorts?

Hjalmar, ja han Branting alltså


hade lagt både pälsmössa och pälskrage i malpåse
... men envisades med att posera så att jag fick solen mitt i kameralinsen
(fåfäng jäkel det där)



Ja, roligare än så här blir det inte en måndagmorgon!

Gomorron


21 kommentarer:

  1. Är det en bild på en känguru? Jag förstår att det är en katt men det ser ut som en känguru.

    SvaraRadera
  2. Morn igen! Nu är bilden där..Men varför kommer inte adressen in på din sida när det gör det på alla de andra? Hm...konstigt.Nu har Hebbe hittat så man kan förinställa inlägg på denna bloggen.Här är många finesser på denna bloggen så det kommer att ta tid innan jag lär mej allt ,men den är snabb iaf inte som metro som var seg som kola..Kramen!

    SvaraRadera
  3. Tycker det räcker ganska länge det där :)
    Ha en go Måndag :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  4. Ni har kommit längre än oss helt klart. Än står inte vårtecknen som spön i backen.Men dom skitiga snöhögarna krymper mer och mer,alltid nåt,hehe...
    Gomorron bloggkompis,ha en go dag,
    Pööss!

    SvaraRadera
  5. Shorts...i mars?
    Liiiite väl tidigt,va?
    Nä..än får vi gå som Hjalmar. Med Krage och mössa ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Vad du är duktig. Vårpromenerar, tittar på blomster och Branting? Är det han? Och dagens klopkord (aforismer är roliga)

    Jag kan inte - vet inte hur man fixar in olika saker. Kram

    SvaraRadera
  7. Det ser verkligen ut som en känguru. Är det en katt?
    Och nja shorts det är väl lite tidigt kanske...
    Ha en fin måndag. /Kram

    SvaraRadera
  8. Åh, det finns hopp om en vår!! Men vad är det för djur??? Ser ut som en vit känguru.
    Ha en toppendag
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  9. Nu har jag LÄST alla orden!!! Inget slarv alls. Hihi, det står ju klart o tydligt jööö.

    Kram, kram
    Susanne

    SvaraRadera
  10. Åh alla vårtecken är såå välkomna, tyvärr ligger här mycket snö kvar, men, intill en husvägg såg jag snödroppar igår jippiiiii

    SvaraRadera
  11. Det där var ingen kängru, det är en albinokatt med överkörd svans och kuperade öron... ;)

    SvaraRadera
  12. God morgon!
    (var glad du åtminstone har två! ;) )

    SvaraRadera
  13. Du bor på ett zoo!!!! Jag visste väl att du inte är som alla andra!

    SvaraRadera
  14. Goda tecken skulle jag vilja säga! Det går på rätt håll, helt klart.

    SvaraRadera
  15. Vilka fina o roliga bilder du lagt in. Rättare sagt så blir bilderna roliga med din text till. Du får alltid till det du.
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Vårtecken
    Vårtecken
    Vårtecken
    Vad kan vara roligare än det?
    Kraaaaaaaam

    SvaraRadera
  17. Shorts!!! Hualigen! Annars gillar vi alla vårtecken, hopp om livet!

    SvaraRadera
  18. Härligt att våren är på g med stormsteg :-)
    Mindre härligt med dina (och såååå många andras) bekymmer med A-kassa mm.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  19. JAg vill inte ha vår!!! JAg vill ha vinter ett tag till!!!!

    SvaraRadera
  20. Här har vi fortfarande pälsmössa och halskrage.

    SvaraRadera