Leta i den här bloggen

lördag 26 mars 2011

Man får ju bjuda igen

Igår bjöd ju sonen ut mig på en stadsdejting med gofika ...

... så jag kunde ju inte vara sämre, så idag bjöd jag ut honom på en dejt!
Han blev ... blev ... ja, han blev i allafall överraskad!


Oj vad "vi" putsade, gned och jobbade hårt ...


Ja, "vi" la´ verkligen ner hela "vår" själ i att få ett vrålåk presentabelt!

Bra arbetsfördelning hade vi också - Ted jobbade hårt med tvagningen och jag jobbade minst lika hårt ... med att försöka låta bli att bli blöt när jag "övervakade" arbetet - jamen "nån" måste ju vara arbetsledare liksom!

"Vi" gjorde rent och snyggt överallt!


... men det var minsann bara mitt ansvar att fotografera bilen så att den kan sättas ut på Blocket till försäljning!!!




Sonen tyckkte att jag skulle fotografera hela bilen, både ut- och invändigt (eftersom jag inte bidrog med så mycket annat) men det bemötte jag liksom med ett hånskratt ...
"Ha, det det gjorde jag för ett år sedan, så dom bilderna ligger i min dator"

NOT - alla skitbilder jag har tagit genom åren ligger i tryggt förvar i sina mappar - alla ... utom dom på bilen!

Jaja, då har jag i allafall anledning att klä på mig i morgon också för att bege mig ut att fotografera den bensinslukande V6:an!

Men hoppsan då, nu fick jag till ett sånt där vansinnigt intressant inlägg igen - och ni måste vara helt i extas över att få ta del av mitt fantastiskt intressanta liv!

Gokväll blogglöverz


24 kommentarer:

  1. Härligt att sonen hjälpte dig. Hoppas du får sålt den snabbt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. En tvättäkta skåning! Eller det är ju lite ångermanland med också...
    :-)
    Lycka till med försäljningen!

    SvaraRadera
  3. Smart att anlita sonen :D Hoppas du får den såld på studs...

    SvaraRadera
  4. Den får du såld direkt om du lägger till din charm och sedan är det bara att snacka omkull köparen. Lycka till. Kramiz

    SvaraRadera
  5. Så duktiga "ni" har varit!
    "Vi" har också jobbat och haft en super fördelning idag... ;D

    SvaraRadera
  6. SVAR: Ja Playstation? Vad var det annars som låg i baksätet? Såg ut som ett spel.
    ¤:e bilden tror jag)

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du får bilen såld! Kram!

    SvaraRadera
  8. Värsta moderat-åket du har ju hehe

    SvaraRadera
  9. Det går bra. Min närmaste chef satte sig upp emot hotelldirektören som ville sabba för mig och tvinga mig att ta ut semester i sommar(!?) och menade på att det var BRA om jag tog semester i vinter istället för på sommaren. Då kan ju jag ha ett övergripande ansvar under sommaren.
    Vi planerar för fult och speciellt nu när vi varit på resmässan, satt igår och bläddrade broschyrer som sjutton och bara myste.
    Jag skriver inlägg med jämna mellanrum på Asiatour så vi har en informationsdatabank att tillgå när det väl blir dags.

    SvaraRadera
  10. ANDERS JOLLE:
    Ja, jag vet :-) Det var ett anfall av övermod när jag sålde min lägenhet i Lund ... Vinsten har gått åt till att tanka, försäkra och betala dyr vägskatt :-/

    SvaraRadera
  11. Fiiin biiil! Vi tvättade min igår också, det behövdes... Nu ser man vilken färg den har...
    Trist om du behöver sälja, men snart är väl jag också utan fyrhjuling.

    Kramen och kör hårt! Med sonen, alltså! ;-)

    SvaraRadera
  12. åå va fin bil å perfekt att få hjälp med den:)
    gooo kväll

    SvaraRadera
  13. Men va? Säljer du den nu? Den som går så bra ;D

    SvaraRadera
  14. Barn är bra på mycket!
    Barnarbete tex.
    Min son får gärna middag och kvalitetstid här med mamsen med målarpenseln i handen...så è det :)

    Nu ska monstret bort, alltså? (bilen;)
    Deppigt?
    Kraaaam

    SvaraRadera
  15. Vrålåket kommer att bli sålt i ett nafs, så snygg och uppiffad som bilen är nu :) En gooo lördag =)

    SvaraRadera
  16. Ha ha, vad ska du ha för bilen? ;)
    Vi har ju en som står på verkstad, startlåset tycks aldrig komma =)
    Ha en fin helg! kram

    SvaraRadera
  17. Man får önska lycka till med försäljningen!! KRAM!

    SvaraRadera
  18. Schysst kärra,kan tänka mig att den slurpar kosing,
    Lycka till med försäljningen,
    Kramen!

    SvaraRadera
  19. Härligt med lite hjälp av sonen, o som du säger, nån måste ju övervaka;)
    Hoppas nu bara att du får den såld;)
    kramizzzz

    SvaraRadera
  20. Ibland är det skönt att varken ha bil eller körkort - tänk vad jag slipper städa!

    SvaraRadera
  21. Vad har man inte skaffats sig ungar för *ler*

    SvaraRadera
  22. En rättvis arbetsfördelning!
    Det krävs ju en heldel av en bloggerska...det är inte bara det inte!
    Kram

    SvaraRadera
  23. Bra med söner som gillar att ta i!

    SvaraRadera
  24. Lycka till med försäljningen. Vilken bra arbetsfördelning. Fast du fick ju ändå göra grovjobbet. Fota, blogga *puh* Ha en fin kväll ;)

    SvaraRadera