Leta i den här bloggen

onsdag 30 mars 2011

Hallå Staten och socialminister Göran Hägglund

vad händer nu då?

... när rapporten från Läkemedelsverket visar på att det finns ett samband

80 personer har insjuknat - 70-80 procent är under 20 år och Läkemedelsverkets studier - så här långt, visar på en fyrfaldig risk att drabbas. Samma studie i Finland har fått ännu mörkare resultat - 9 gånger högre risk!

Jag undrar om Försäkringskassan godtar sjukskrivningar som
Narkolepsi - "ett okontrollerbart sömnbehov" (Nationalencyklopedin) - skulle inte tro det, då cancersjuka patienter som behandlas fem dagar i veckan anses kunna stå till arbetsmarknadens förfogande!

Vart fan är vi på väg med moder Svea?

(Ja, jag vet - tungt inlägg så här på morgonen ... Men när jag dessutom ser på nyheterna att sjuka får avbryta sin cancerbehandling för FK:s rigida tänk - då kokar det i en Stattinska. 108 läkare slår larm)

15 kommentarer:

  1. Jag skäms över vad vårt land har blivit. Hetsen på jobba jobba jobba till varje pris är sjuk. Jobba fram till begravningen är väl nästa steg.

    Just detta du tar upp är ju ändå något som staten stod bakom och ansåg att folk skulle göra. Jag är glad att jag inte lät någon i min familj ta vaccinet faktiskt!

    Hoppas du får en fin onsdag :)

    Sv: Ja så länge jag har kvar mitt vackra hår får han stanna här den där som envisas med att kalla sig min make :)

    SvaraRadera
  2. Ja...vart är vi på väg.
    Till jobbet ska dom sjuka,men inga jobb finns som dom dom klarar av.
    Sånt gör mig så arg!
    God morgon!

    SvaraRadera
  3. Ja det är så förfärligt och genomruttet!
    Är väldigt tacksam att min väninna som just nu genomgår cellgiftsbehandling får vara sjukskriven (hon jobbar med barn) och håller tummarna för att hon får fortsätta vara det.

    Godmorgon!

    Sv. Ja, fyller liasom jämnt om ett par veckor...

    SvaraRadera
  4. Det var bara lilla jag där uppe...

    SvaraRadera
  5. Ja det är så hemskt, först stod man i valet o kvalet om man skulle vaccinera sig eller inte, det slutade med att döttrarna gjorde det, dels pga astma som inte passar så bra ihop med svinflunsan...tack o lov inga sovattacker än, usch va trist för dom som drabbats !

    ps. lycka till med nya jobbet !!vilket det nu blir

    SvaraRadera
  6. Jag har skrivit det förr och skriver det igen: jag skäms att vi regredierat och uppför oss som ociviliserade!

    SvaraRadera
  7. Jag är bara så förvånad över hur alla människor lät sig vaccineras på så lösa grunder som det här var!

    Själv valde jag att avstå, tack och lov.

    Hoppas nu man tar fullt ansvar för dessa barn och ungdomar som helt i onödan drabbats!

    Blir arg bara jag tänker på det...

    SvaraRadera
  8. Usch, det är så mycket hemskheter och elände.Både för den lilla människan som kämpar i det tysta,och ute i den stora stygga världen.
    Det där var ett tungt inlägg,vart är vi på väg?Just nu vill jag bara dra nånting över huvet,och hoppas allting är bra när jag tar bort det.Ett dumt skämt, men du kanske förstår lite hur jag menar,och hur det känns ibland när man inte kan påverka.

    Kram!

    SvaraRadera
  9. MITA:
    Jodå, jag förstår precis vad du menar. Man kan inte göra så mycket - men att skriva om det kan man i allafall :-)

    SvaraRadera
  10. JAG , ETT GRAVT, GRAVT MEDELÅLDERS MASKROSBARN TOG ALDRIG NÅGON SPRUTA. MEN MINA NERVÖSA VÄNINNOR, SPECIELLT EN, GRÄVER I SG ALL OND INFORMATION. HON STACK IVÄG, TOG SIN SPRUTA, MEN DET HÄNDE INTE ANNAT ÄN ATT HON KÄNDE SIG ELÄNDIG NÅGON DAG.
    FÖRANNAD BLIR MAN PÅ MYNDIGHETER SOM UTAN RESON HOTTADE UPP SJUKDOMSRISKEN OCH DESSUTOM SPRUTADE I MÄNNISKOR ETT MYCKET OPRÖVAT VACCIN... HOPPAS ATT STACKARS LIDANDE FÅR SIN HJÄLP - MEN DET VET MAN ALDRIG...
    KRAM

    SvaraRadera
  11. F-n vad hemskt! Vi som gav våra barn vaccinet. Jg skulle inte kunna förlåta mig själv om detta hänt dem...

    SvaraRadera
  12. Morn! Jag och Kjell har varit dåliga sen vi vaccinerade oss,liksom 2 vänner till oss.Så aldrig mer vaccination för oss.Morgonkram!

    SvaraRadera
  13. Ingen i vår familj tog svininfluensa vaccin, jag har alltid varit skeptisk mot att ta främmande medel, ansågs som olojal på jobbet när jag vägrade ta vaccin. Hade svininfluensan året innan vaccineringarna. Gissa om vi är glada idag =) Skulle gissa att man friter sig från allt ansvar av biverkningarna från vaccinationen. Alla har ju någon annan att skylla på i myndighetssverige. Vem som ska bära ansvaret lär nog aldrig faställas.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Det är inte klokt hur det har blivit!! Jag ser numer rött bara jag hör talas om Försäkringskassan - det kan inte vara rimligt att en sjukförsäkring ska gynna bolaget istället för dem som är sjuka. Idioti är vad det är!!

    Och vaccinet.... Jag bara skakar på huvudet... Hur många var det som dog i svininfluensa nu igen?? Hur många insjuknade var det som genererade en massvaccinering??

    Kram!

    SvaraRadera
  15. Dels är jag glad över att vi stod över vaccineringen och dels är jag beklämd över hur det har blivit i Sverige. Fruktansvärt. Bra att läkarna agerar igen. Och igen och igen. Jag har skrivit om det här flera gånger förut, se bla nedan. Måste nog skriva igen.

    http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.13703780

    SvaraRadera