Leta i den här bloggen

tisdag 29 mars 2011

Alltså

... jag är litta (som man säger på skånska) upptagen eller det är snarare Torborg och Gottfrid som är det, ja alltså mina två hjärnceller!

Jag har fått två jobberbjudanden - jag borde vara så tacksam att jag bockar och bugar!

... men ... det innebär att jag får gå ner flera tusen i lön per månad!

Jag tänker så här: Det är ett jobb, även om lönen inte är den bästa ...
För om jag tar ett jobb kan inte facket hindra mig från att plugga och inte heller sätta käppar i hjulet om/när jag startar mitt företag!

Fast nu ska jag skriva ihop ett personligt brev till drömjobbet jag hittat!

... och sen kan jag berätta att jag skurat bort klister från väggarna efter de gamla tapeterna hos den bästa dottern jag har och har nu värre gamnacke än när jag somnar på soffan (jodå, det går så bra om ni tycker lite synd om mig och min onda nacke)!

Det är inte svårt att få dagarna att gå, även om man just nu är mellan två jobb, hörrni!


20 kommentarer:

  1. Då ska jag verkligen tycka synd om dig :)
    Kram braiga du!

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för att det ska gå bra med drömjobbet.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du får ditt drömjobb!!! Och ja, jag tycker synd om dig - så det så. Kramar!

    SvaraRadera
  4. Nu tycker jag enormt synd om dig ;) Inte lätt att vara du alltså!
    Hoppas du får en fin afton!

    SvaraRadera
  5. Stackare! Stackars duuu!
    Nej, vi kvinns är väl sällan sysslolösa-har vi inte jobb så skaffar någon annan det-till oss :)
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  6. 2 jobberbjudande!! inte dåligt alls..säger att du ska tacka ja till båda och sen får dom slåss om dig dvs bjuda över varandra med lönen :)

    sv.ja kanske var det så hon tänkte... :P

    SvaraRadera
  7. Två jobb på G?! Det gäller att tänka efter före så man får nått i sig och på sig. (eller hur var det nu igen...?) ;)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Att gå ner i lön är inte kul, men ibland kan ge mer i slutändan än man tror.

    SvaraRadera
  9. Lycka till.
    Dottern skickade in jobbansökan till kommunen via mail igår. Idag ringde de och ville att hon skulle komma på intervju på torsdag. Här går det undan. Kram

    SvaraRadera
  10. Tycker synd om dej din gam!Vad är det för ett jobb?? (nyfiken är jag) nattakramen!

    SvaraRadera
  11. Vilka svåra val. Är faktiskt inte ett dugg avundsjuk just nu. Men du är ju en smart och klok person, så valet kommer att bli bra - det är jag övertygad om.

    Och är du lik dig på bilden så är jag inte avundsjuk på din look heller.

    SvaraRadera
  12. Full fart hos dig som vanligt :)
    Litta visste jag inte att det betydde upptagen, men där fick jag förklaringen till min jobbarkompis smeknamn för hon har alltid fullt upp. Tackar! :)

    SvaraRadera
  13. hoppas drömjobbet blir det,ska bli spännande att få höra vad det blev sen,
    kramen

    SvaraRadera
  14. ANDERS:
    "Litta" betyder lite ;-)

    SvaraRadera
  15. AURORA:
    Åh vad roligt, jag håller tummarna :-)

    SvaraRadera
  16. Håller tummarna för att drömjobbet blir ditt!
    Sen tycker jag självklart jättesynd om dig och din nacke.

    Gomorron!
    :-)

    SvaraRadera
  17. Det låter spännande med framtidsplanerna. Smickrande att bli erbjuden jobb och två dessutom.

    Vila gamnacken nu ;)

    SvaraRadera
  18. Mja..nja....Jag tycker du ska vara glad för jobben. Tänk på oss som faktiskt inte får ett enda. ;D

    SvaraRadera
  19. I vårt läge måste vi vara beredda att gå ner i lön. Jag får nog gå ner än 10 000 brutto... Klart det skulle svida, men det verkar vara så. Fast nu har jag ju inte fått mitt besked än, men...
    Kramen!

    SvaraRadera
  20. Svar: Aj tusan, ja nu ser jag ju hur du menade med "litta" - fanken så fel jag läste hahaha.

    SvaraRadera