Leta i den här bloggen

fredag 25 mars 2011

Fredagsdejtat

Sonen ringde på förmiddagen - innan jag ens hunnit i kläderna.
Han ville ha en "mammasondejt", så han kom förbi och vi traskade ner till Entré köpcenter!

Han bubblade på om sitt jobb, där han stiger i graderna för varje månad och förmodligen snart har sin egen restaurang ... (Skryt? Äsch då häng inte upp er på det, jag är bara lite stolt)

Så sa han plötsligt ...

Sonen: Jag skulle kunna tänka mig att flytta till Ångermanland!
Jag: Jaha ... skulle du????
Sonen: Ja, där är tempot mycket lugnare och människorna så mycket vänligare ... goa liksom!
Jag: Jag vet!!!!!! *sa jag, klappade mig för bröstet och växte två decimeter*

Japp, så var det bevisat då Camilla och Carina ...

För kommer ett sånt uttalande från en urskåning som sett det bästa av två världar - japp, då är det ...

(Sedan brydde jag mig inte om att berätta för söta sonen att det räcker att flytta till norra Skåne för att känna skillnad ... Lite hemligheter får man väl ha?)




















Trevlig fredagkväll önskar den Stattinska ÅNGERMANLÄNNINGEN i Skåne :-D

13 kommentarer:

  1. Du är inte bara mamma, du är stolt också! Med all rätt :-)

    Ha det så myspysigt ikväll!

    SvaraRadera
  2. Hmmm... Undrar om jag var FÖRST nu? Det är ju lite ovisst om det finns andra kommentarer som du inte hunnit godkänna.
    Men jag HOPPAS! Det skulle göra min fredagskväll till en toppenkväll!
    :-D

    SvaraRadera
  3. Så OM det finns såna kommentarer så kan du väl tänka på mig och inte godkänna dom? :-D

    SvaraRadera
  4. Ångermanland, vad är det för nåt??? ;-)
    /Sörlänningen

    SvaraRadera
  5. AMA:
    Såklart du var först och hade du inte varit det så hade vi fuskat till det på nått vis ;-D

    SvaraRadera
  6. TOFFLAN:
    Va? Har du aldrig hört talas om surströmmingens landskap ...
    Vad menar du egentligen med "sörlänning" ... Nu är det jag som ser ut som en fågelholk ;-D

    SvaraRadera
  7. Skryta får man, MASSOR om sina barn, för det är ju vi föräldrar och andra förebilder som lyckats med vårt mission, att skapa en fantastisk varelse!

    Men du kan ju inte uppmuntra hononom för mkt!! Tänk om han flyttar hur ska mamsen klara sig då???

    puss på pussgurkan!

    SvaraRadera
  8. FNULAN:
    Jag skulle också vilja flytta hem till Ångermanland ... men inte utan mina barn :-)

    SvaraRadera
  9. Weeehooo! Först, först, först!!!
    (och tvåa och trea)
    Vilken TOPPENKVÄLL det här ska bli :-)

    SvaraRadera
  10. Ha en underbar kväll vännen :)
    kram i massor

    SvaraRadera
  11. Vilken insikt!
    Han har så rätt så rätt-och du också.
    Jag blir lika impad varje gång jag är i småland hos släkten hur jugnt tempot är-och ändå får de massor gjort!!!
    Vad händer med oss här nere??
    Kraaaaaam
    Sv: Jo, tack magen är ok, hade varit helt bra om jag inte tuggat i mig allsköns gottiga dyngor :)

    SvaraRadera
  12. Min son har liknande drömmar om Hälsingland där vi har en gammal släktgård...

    SvaraRadera