Leta i den här bloggen

torsdag 10 februari 2011

Totally lost

Bulltofta i Malmö är inte bara före detta flygplats, senare IKEA och nu ett jättestort möbelvaruhus som inte kan få fram 7 skruvar som jag väntat på tre månader - tänker inte berätta att det heter XXXLutz.

Nä, Bulltofta har ett jättefint friluftsområde som jag inte besökt på hundra år - eller, det var länge sedan i allafall!

... och igår virrade jag bort mig fullständigt - helt vilse mer vilse än vanligt!

Men solen sken så jag låtsades som om jag visste var jag var på väg ...

Vårkänslor

Traskade vidare i blindo tills jag upptäckte att jag gått i "mål" efter 5 km - eller förrästen, det låter mer dramatiskt med en halv mil - men icke att jag var framme där jag började ...

Gick nog en halv mil till och aldrig har jag väl varit gladare att stöta på

ett uttjänt radartorn (inte för att jag stött på så många tidigare), för då var jag liksom nära början på slutet - ja, ni förstår va?

Upptäckte dessutom att man kan spela minigolf på området (om man hittar dit och hem igen)

... men också

Frisbeegolf

Verkar skitenkelt - det är liksom bara att följa instruktionerna på fotarbetet - ja, om man är högerhänt högerfotad

och är man vänsterfotad är det väl bara att stå på huvudet och läsa instruktionern ... tror jag!

Japp, då blev det nästan ett lika långt inlägg som promenaden och har ni inte somnat ännu så säger jag

God morgon ni uthålliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar