Leta i den här bloggen

måndag 14 februari 2011

Lite förvirrad utflykt

Jag har aldrig varit i Arrie strövområde som ligger en eller ett par mil utanför Malmö - så vi ställde kompassen och gav oss iväg!

Till Arrie kom vi längs småvägar, men av något strövområde såg ett halvblint öga intet!

Fast det kanske var lika bra det - man vill ju inte känna sig "blåst", för "blåsigt för dagen" var bara förnamnet och "svinkallt" var med största säkerhet efternamnet på rådande väderlek en måndag som denna, i ♥ tecken.

Sen blev det liksom en sån där liten "menhoppsandå-känsla" när jag skulle ratta hem, för helt plötsligt dök skylten Vellinge upp (hej, hej Znogge, såg du att jag vinkade?).

Vad jag kunde minnas var det inte alls den vägen vi körde innan ...

Nu är ju inte Vellinge någon jättemetropol så jag hittade till och med ut ur samhället utan att fråga en enda människa eller bryta ihop ...

Så var det ju så himla mycket mer nära hem också - om man jämför med slingerikrokresan jag gjorde dit, så bara det får väl räknas som dagens lottvinst!

Ännu en dag i mitt jättespännande liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar