Leta i den här bloggen

tisdag 22 februari 2011

Julafton för en smörgåsnissa

Som den smörgåsnissa jag är brukar jag liksom syna brödhyllorna - en dag utan knäckebröd finns inte på en Stattinskas karta (fast nu har jag ingen karta ... men ändå liksom .. ni fattar va?)

Idag nosade jag mig till, en för mig helt ny sort



Vilken effekt detta bröd har vet jag inte så noga - annat än att bröd bröd i mina mängde har en viss effekt på badrumsvågen och inte en särskilt angenäm sådan ...

Men för en smörgåsnissa är det julafton att htta ett nytt bröd ... och inte gjorde det särskilt ont att det smakade himmelskt heller!

Jamen, God Jul då liksom!

19 kommentarer:

  1. Då ska jag testa att kommentera här,
    brukar tyvärr innebära vissa problem för mig...
    Skriver lååångt, och POFFF! Borta!!!

    Som sagt.. test...

    SvaraRadera
  2. Ja ngn ordning får det vara på torpet!

    Tänk ändå att man snabbt vänjer sig! Som en sån sak med din godmorgon, ME LIKE!

    Hur känns det i nya bloggen?

    SvaraRadera
  3. Det där brödet har jag kikat på men aldrig köpt. Kanske ska köpa det nästa gång...

    SvaraRadera
  4. Här äter vi ochså mycket knäckebröd..!Men den sorten har jag aldrig provat..kram

    SvaraRadera
  5. jag äter också knäcke varje dag :) min sort just nu är Wasa Sport
    kramar

    SvaraRadera
  6. När du kommenterade på min blogg blev jag nyfiken på din och läser att du heter Stattin och kommer från norrland!?!?!

    Jag kommer ursprungligen från Gunnarvattnet i Jämtland och har kusiner som heter Stattin i efternamn och två av dom bor i Ottsjön utanför Föllinge i Krokoms kommun.

    Dessutom VET jag att några flyttat söderöver så jag har kusinbarn där nere.

    Så jag bara måste fråga: ÄR VI SLÄKT??? :)

    SvaraRadera
  7. men knäckebröd är gott, så det kan jag förstå :)

    SvaraRadera
  8. Jag är oxå galen i knäckebröd.
    Den där sorten måste jag ju pröva.
    Kramar / Jane

    SvaraRadera
  9. Och med en förkylning som tar bort smaklökarna och en ögoninflammation som tar bort synen så kan man luras att det är chips man äter! ;)

    SvaraRadera
  10. Så fint du har fått det!

    Gott nytt år!
    :-)

    SvaraRadera
  11. Hellre knäckebröd än mjuktbröd, om magen själv får välja =)

    SvaraRadera
  12. Så det är här du tänker hålla hus då!

    Kanske något för Husse den nya sorten. Jag äter inte så mycket bröd annars...

    SvaraRadera
  13. sv: Hahaha! Tänkte inte på att det blev en något varierad "fin blogg"-kommentar :-)

    Jag trivs jättebra på WP och tycker inte att det är krångligt alls. Men jag bara skriver och lägger in bilder, så det är ju inga komplicerade grejer direkt...

    SvaraRadera
  14. 3 dygn !?!? Herregud ! det måste varit en "skräckupplevelse" om något - just då, men som tur är glömmer man fort ! annars skulle väl alla bara ha ett barn ;)

    SvaraRadera
  15. Den där sorten har jag inte sett för. Min favorit är sesamknäcke. Jättegott! :)
    Men jag håller med dig jag. Mackor är gott..

    Kramisar

    SvaraRadera
  16. Surdegsknäcke? Det lät ju inte speciellt gott...haha

    Kram

    SvaraRadera
  17. Mmmmmm jag är ju en älskare av Wasa Sportbröd, men detta brödet måste jag prova, äter nästan aldrig mjukt bröd bara hårt;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  18. Jag har nu några gånge köpt ett VASA BRÖD...2 pak ..i ett långt "paket"...HAVRE!!! Och jag tycker att det är SÅ gott!!! Lite annorlunda!!!
    Kramen!!!

    SvaraRadera