Leta i den här bloggen

torsdag 24 februari 2011

Ingen blodpropp

Körde ut mot "staden i staden - Limhamn" och Sibbarp för en "skön" promenad längs havet.




Där kan man se Öresundsbronhåll





















...och man kan vara bredvid



 



















... och under

























Sedan kan man konstatera att en besättning på en båt ligger lite halvtaskigt till
























medan andra har betydligt bättre balans bland isflaken





















... och en del förenar nytta med risk för att förfrysa sig 



Och för egen del funderade jag om det är alldeles ihåligt i min skalle - för det blåste orkan liksom rakt igenom mellan öronen.
Sprängande huvudvärk och funderingar om det kunde vara en propp i hjärnan - men det var nog ingen blodpropp, snarare en ispropp!

Jahapp, så intressant har min dag varit!

10 kommentarer:

  1. Frisk luft är aldrig fel! Och roliga och fina bilder tar du! Tack för att du delar med dig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga och roliga bilder du har tagit!
    Hoppas att huvud värken ger med sig.
    Kramar / Jane

    SvaraRadera
  3. Galna kvinna, ge dig ut till havet i denna blåsten!!! Visst det har inte varit så många minus idag men blåsten gör ju det hundra gånger värre!

    SvaraRadera
  4. Jag tyckte din dag var intressant...jag slapp ju själv uppleva den på detta iskalla vis.
    Bloggviset var mycket angenämt :)
    Tack ;)
    Värmekram!

    SvaraRadera
  5. Det blåser inte nådigt ute.
    Hade ju ute apt igår, var som en isbit hela kvällen.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh, vad det ser fint (om än kyligt) ut! Jag tog stadsbussen ut till limhamn en gång när jag var på övernattning i malmö - det var en mysig utflykt...

    SvaraRadera
  7. Det blåser nog mer hos er än här, så jag kan tänka mig att det var kallt, nere vid havet! Härliga bilder, men kantrade båten, eller?
    Skönt att du kunde föra över alla dina inlägg. Såg att metro skulle fortsätta ändå?! Vad håller de på med?

    SvaraRadera
  8. Wow! Från sååå många håll har jag aldrig sett bron, faktiskt. På riktigt har jag bara sett den uppifrån... Kanske dags att göra nåt åt det :-)

    SvaraRadera
  9. Aldrig varit där, ska nog ta mig dit en dag med barnen! Kankse på lördag när vi ändå ska till Melodramat!

    SvaraRadera