Leta i den här bloggen

tisdag 1 februari 2011

En sån "där" dag

Upp i ottan och hyfsat i tid i kläderna för att vara en ledig tisdag!

Det fattas skruvar hos en Stattinska - eller liksom inte hos mig (även om det är det första ni kommer att tänka på)

Nä ... det fattas

eftersom XXXLutz möbelaffär inte på tre månader har lyckats skaffa fram skruvarna så får man ju bege sig ut på trevliga "måstiga" utflykter!

... och har man inte sällskap med sig på de "måstiga" utflykterna så kan man ett dyrt och livlöst vrålåk skaffa det åt en  - en Jerry

Jag gillar hans bil, ja det gör jag verkligen ...

... men vi måste sluta träffas på det här viset Jerry ... hör du det?

(och som en av 6 paranteser vill jag förtälja detta ...)

(Jag ringde till verkstaden som fixade samma problem i vintras)

(De som bytte en säkring till bränslepumpen á 39 svenska kronor och fakturerade en arbetskostnad om 800 i samma valuta)

(De ville att jag skulle bärga bilen igen - men jag kan själv byta för 39 kronor - fast nu var säkringen hel)

(Det var batteriet som var urladdat och det fixade Jerry gratis eftersom min försäkring täcker allt sånt)

(Men jag fick en trevlig pratstund med Jerry och dessutom är jag glad att han och hans familj har avbokat resan till Egypten - för om nått skulle hända mig och vrålåket igen ... vem skulle då komma med samma trivsamma undsättning om de blir strandsatta i Afrika?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar