Leta i den här bloggen

måndag 21 februari 2011

Chucky är oskadliggjord

Jag har hade en alldeles egen källarförråds-bodyguard - tills för ett par dagar sedan då jag fick veta att ett barnbarn till någon i huset inte kom riktigt kom överens med var rädd för honom.







































Och inte vill en Stattinska skrämma små barn - så jag fick liksom gå ner i källaren och agera "liemannen" och ända min trotjänare Chuckys anställning!

Nu tror ni kanske att nästa bild är suddig för att jag är en dålig fotograf





















... men nähärå - det vet väl alla som har sett filmen att det krävs både mod och styrka för att oskadliggöra en docka vid namn Chucky!

Ligg stilla!





















... så där ja, nu behöver inte det 18-åriga barnbarnet vara rädd längre!

27 kommentarer:

  1. Detta blev ju bra, jättebra! Då har du haft fullt upp i kväll!

    Sv......Jodå, det är mina båda två. Eller våra!
    2,5 år och helsyskon, men han har numera tom pung!
    Då kanske du vill passa en av dem om det skulle bli aktuellet?

    Sussa sött!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det gör jag gärna Helen ... men om Gösta Kattfan tycker detsamma tvistar de lärde ;-D

    SvaraRadera
  3. Hahaha, man får ta lite i taget så ska nog detta bli bra till slut med.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Här ser ju ljust och fint ut...hoppas bara du inte glömmer bloglovin för oss bekväma och lite smålata småfisar :P

    SvaraRadera
  5. 18? Men om jag då, snart 42 skulle komma dit, jag skulle oxå bli rädd, livrädd ;-) Bra att han är borta!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Undrar hur vårt gäng skulle reagera på honom, nä man kanske inte blir så populär om man skrämmer småbarn.
    Hon var för gullig med valparna katten Emma, Arkas är 4 veckor på bilden och skolas in på fast föda. Och vem kan motstå att få sej en bit köttfärs, den roligaste katt vi haft hon var döv och lite egen.
    Ha en bra dag;-)

    SvaraRadera
  7. ha ha ha...jag skulle oxå bli rädd för honom...

    ha en bra dag :)
    kramar

    SvaraRadera
  8. Å vad fint du har gjort inne hos dig :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  9. Redan flyttat?? =D

    Tjusigt!

    Hahah, det hade jag inte brytt mej om....Dom kan gott skrämmas litta ...;D

    Godmorgon!

    sv: Haha, faktiskt så blev alla badade och vi duschade igår...Lika bra ;D Fast gubben fick skrubba sig själv.. hehe

    SvaraRadera
  10. Vad snyggt du fått det! Skönt att slippa metro tycker jag, reklamen där är migränframkallande.
    Morrn min sköna!

    SvaraRadera
  11. Ja då är man på besök på din nya domän, hoppas du ska trivas, det gör jag med blogspot iaf !!

    HAHA, nog för att dockan ser lite grotesk ut, men ett 18 årigt barn *asg*

    SvaraRadera
  12. sv:Över hela programmet! I loveeee ullared! ;D

    SvaraRadera
  13. Hu, vilken läskig vakt. Jag blir ju också lite rädd trots att jag snart blir 50...

    SvaraRadera
  14. Skönt att du dödade den dockan;)
    Vad fint du fått det här inne=D

    SvaraRadera
  15. Oj vad snabb du var med att flytta! Och är de rädda för Chucky så tycker jag att de kan fortsätta vara det.

    Det som jag inte gillar med blogspot är att det är lite trassligt att kommentera. Jag har inte börjat kolla runt än.

    SvaraRadera
  16. Sv: Jag fyller 40! Min header har en snäll vän hjälpt mig med. Inte så duktig jag heller på den biten att fixa på bloggen, men har en dotter som brukar hjälpa mig när jag kör fast :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  17. Ha haaa....att skrämma små barn är fult men att skrämma unga vuxna är tufft :)
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  18. Nämen, välkommen!
    Fint var det här :)
    Hoppas du kommer att trivas här på blogspot!
    Kram

    SvaraRadera
  19. Hälsar på och det ser ju bra ut! Fast jag gillar inte Blogspot/Blogger och vad det nu heter, för det kan bli en fyra fem klick innan ens kommentar läggs ut...

    Hur som helst, ska jag byta till den här adressen nurå i min länklista??? Vill ju fortsätta följa dig! :D
    Kramen!

    SvaraRadera
  20. Åh vad bra att du flyttat hit!
    Metrobloggen är hopplös att komma in på, det segar som tusan jämt!!
    Du den dockan kan vem som helst få mardrömmar av ;)

    SvaraRadera
  21. Stackars små barn. Källartrauman ska man inte utsättas för ;-)

    SvaraRadera
  22. Du har pysslat här ser jag,är det här du kommer rumstera om nu? eller är det för tidigt att ändra länkadressen?
    Jag har också ett konto på blogspot,men jag känner mig inte riktigt bekväm,fast det kanske är en vanesak,
    Jag med min livliga fantasi skulle aldrig klara en sån där docka,huvva!!
    Kram o pööss!

    SvaraRadera
  23. Ska bli spännande att se om jag kan kommentera här...brukar kunna trilskas med blogspot ;)

    Sv; Naturligtvis måste man kunna se det negativa och förstå det...men inte fastna i det. Jag tror inte någon mår bra av att fokusera på det negativa...jag är uppvuxen i en negativ familj och min pappa dog av bitterhet tror jag...det vill jag itne uppleva själv!

    SvaraRadera
  24. hej Stattinskan ! försöker en gång till, min kommentar bara försvann...

    jag skulle ha också blivit rädd för Chukyn, fniss...
    hälsningar marilena ! och en tisdags kram till dig...

    SvaraRadera
  25. sv:Inte konstigt att du inte såg vad boken heter för det syns inte såg jag nu! "att leva ett liv, inte vinna ett krig" heter den. Skriven av Anna Kåver.

    SvaraRadera
  26. Hallå, nog för att jag brukar vara sen, men inte du!

    Hoppas att allt är bra! Glömde kattfan G!

    Kramar

    SvaraRadera
  27. hahaha nej inte får du skrämma 18-åringar ;)
    Men Chucky måste varit en bra vakt :) han skrämmer nog många.

    SvaraRadera