Leta i den här bloggen

tisdag 25 januari 2011

Tagen på bar gärning

Igår när jag hade fixat piller på stan (ja, alltså nyttiga piller) så var jag bara tvungen att rusa in på Lidl och handla bubbelvatten. Utan bubbel får jag abstinens - svår abstinens!

Ställde min trogne följeslagare, den vita springaren alldeles utanför dörrarna, låste och gled in.

Vattnet står alldeles vid kassorna så snabb, smidig, vital och graciös  som man är (närå, det kändes jättebra att bli ett år äldre igår) tog hela uppdraget bara två, tre minuter.

... och vad fasen får jag se när jag kommer ut (nä, hur skulle ni kunna veta det - dum fråga, det vet jag ju själv ju).

Över min cykel hänger en välklädd gubbe (ja, han var äldre än 51), med lite ostyrig frisyr men han tillhörde definitivt inte till de "osaliga" i staden. Han hänger där och försöker få upp mitt cykellås - MITT cykellås!

När han förstår att det är min cykel rättar han upp sig, snabb som en iller - och börjar läsa "öppettider-skylten" som om det vore en deckare av Läckberg.

Eftersom det var min födelsedag hade jag ingen lust att börja skälla och gorma så jag ställde mig alldeles bredvid honom och lekte arga leken istället (stirrleken ni vet).

Han höll inte ut särskilt länge, om man säger så!

Budskap KAN gå hem utan ord!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar