Leta i den här bloggen

tisdag 25 januari 2011

Hon som inte gillar sötsaker

... fick ett oväntat "tokanfall" när hon inhandlade morgondagens "nu-firar-vi-en-födelsedag-ingredienser" ...

En Stattinska är inte ett dugg ståndaktig om ni tror det - nä, hon gillar helt enkelt inte de där sockermojjängerna ...

Idag när jag stod där, i den där kön och bara hade inhandlat det som stod på listan (va?, jag hör inga applåder) - ja, då började ett barn förhandla till sig en tidning, ett annat barn skrek och ett tredje gnällde för gnällandets skull ...

Då, precis fick Stattinskan en blodsockerfall som hette duga ... Nä, det hette inte Duga, men ni förstår vad jag menar va?

Innan jag hade nått en sekasam (trög) kassörska så hade jag lyckats knapra glufsa i mig en hel chokladkaka och nästan hälften av en Kexchoklad!

Nu har jag gått igenom alla förklaringar jag har på lager men hittar ingen passande (hur kan man på tre minuter äta och njuta av nått man inte ens tycker om) - så nu är det banne mig er tur sak att se till att jag hittar en godtagbar ... hormoner och ålder räknas inte, det skulle bli på tok för enkelt!

Bäst "diagnos" vinner en länk och en ... en .. ja, det får bli den andra delen av tävlingen ... vad? - Sand från Sahara, lite Hibiskuste .. ja eller nått?

Mår illa men är vid liv, om än aningen överstimulerad, speedad och uppe i varv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar