Leta i den här bloggen

måndag 20 december 2010

Sicket "äventyr"

Bärgningsbilen kom, och med den en mycket trevlig ung man - med ett förbaskat välsmort munläder.

Han kopplar på startkablar - inget händer.

Då kommer han på att jag har en sån där bil som inte går att starta om nyckelbatteriet är slut ... vilket han säger att det är.

Springer i värsta snömodden upp till Möllan, för där borde jag hitta någon liten butik med specialbatterier - och gör det till slut, men han tar inte kort så jag får springa vidare till en bankomat ... och när jag kommer tillbaka har han stängt och gått därifrån!!!

Så småningom kommer han tillbaka, han hade liksom shoppat lite?!?!

Joggar tillbaka till hemadressen där bärgaren snällt väntar - men icke i glödheta att den går igång för det.

Sedan lusläser vi intruktionsboken - som tack och lov är på svenska och det visar sig att bilbatteriet sitter i höger hjulhus vid däcket (varför placerar man det där?), men inte ens en luttrad bärgare fixar att blottlägga det!

Upp med vrålåket på bärgningsbilen och ut till Jägersro till en verkstad (som kostar 750 kr + mons i timmen, plus ett ev batteri på 2000 och dessutom förmodligen en ny startmotor - vad den kostar vet jag inte för vid det laget höll jag för öronen och överröstade informationen med "lalalalalalala")

Passade på att handla lite på Jägersro centrum (medan det finns pengar på kontot liksom) och sedan ...

Var fasen finns det en busshållsplats som går hem till mig?

Äsch det är väl bara att traska de nästan 8 kilometrarna ... men se då, då dök det plötsligt upp en hållplats likt en fägring i öknen minsann och jag kunde dessutom kliva av hyfsat nära "hemma".

För övrigt hoppas jag att de har så mycket att göra att jag inte kan hämta den skitbilen förrän vid midsommar - då skatteåterbäringen kommer!

Bilar - vilket jävla mög (skit, på svenska) det är och nu ska jag banne mig koka knäck apropå nått helt annat (och förmodligen tugga sönder ett par plomber också)

Gokväll medmänniskor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar