Leta i den här bloggen

måndag 13 december 2010

Nu har jag gjort mitt

... efter nästan nio år i den mindre kommunen utanför min hemkommun.

Idag hade jag mitt sista klientmöte inbokat ... ett känslosamt möte, eftersom det är en klient jag följt i en berg-och-dalbana av sorg, skratt, glädje och tillbakagång i flera år - och nu ... nu med en tilltro att livet trots allt kan finnas till för henne också!

Jag lämnar mitt klientarbete med orden:

-Utan dig hade jag inte funnits här idag!

Även om inga berömmande ord yppats från min arbetsgivare så har jag sett åtskilliga människoliv få en vändning och ett värde, alls inte alltid med guldkant med åtminstone uthärdligt och med mer framtidstro!

Jag fortsätter mitt arbete, men inte i samma kommun utan förhoppningsvis i en kommun utan samma krassa syn och okunskap på psykiska- eller neuropsykiatriska funktionsnedsättningar!

Jag ger mig aldrig - var så säker!!!

Med rätt stöd, medmänsklighet och förståelse ger man dessa människor, som skulle kunnat vara du eller jag, ett nytt värde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar