Leta i den här bloggen

fredag 17 december 2010

Ännu ett samtal

Barnen berättade innan att de tänkt överraska mig med en resa i januari. Mycket hemlighetsmakeri har det varit ... och jag har hela tiden trott att det varit en resa till mina föräldrar eftersom jag inte varit hem på snart sju år!

Dottern ringer idag!

Dottern: Vad gör du? Bla, bla, bla .... Kan du inte komma och äta middag hos mig ikväll?

Jag: Jo, det kan jag bla, bla, bla

Dottern: Jag har kommit in på skolan ...

Jag: Men grattis Moa!

Dottern: Det är bara ett krux förstår du mamma ... Det är upprop den 17 januari och då är ju jag i Egypten ...

Jag: Va? (hehe) är du i Egypten?

Dottern: Ja, jag är utomlands då .... *lååång tystnad ... vääääldigt lång* ... men åhhhh mamma, men åhhhhh!!!!

Jag: Försa du dig liiiite nu? Då är alltså jag också i Egypten då?

Dottern: Säg inget till Ted (brorsan), han slår ihjäl mig ....

Jag: Nädå (hehe, fingrarna i kors) 

Sedan avslutar vi samtalet och jag kastar mig på telefonen och ringer sonen - men han svarar inte!

Moa lilla i ett nötskal - fast jag älskar dig inte mindre för det!

Bilden lånad här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar