Leta i den här bloggen

måndag 8 november 2010

Vilken dramatik

Yngsta avkomman med tillhörande bihang, tillika gulligaste svärdottern ville ut på XXXLutz och jag var ju liksom inte så nödbedd att agera både chaufför och guide.

Fyra besök där på fem dagar måste vara nåt slags malmöitiskt rekord, och det innehavs dessutom av en halvskåning ... moi!

Dessvärre ligger dessa fortfarande och bränner i börsen

för jag fick inte med mig en enda pinal därifrån, ja bortsett hallbyrån jag köpte i söndags ... och då låg dessa lappar prydligt kvar där hemma.

Men nu var det inte alls det jag skulle skriva om, utan dramatiken jag hamnade i när jag smet iväg till Jägerso (ni vet, där dom där fyrbenta springer) för att ögonhandla lite på Jysk.

Helt plötsligt susar det förbi polisbilar, spanare och polisbussar. De spärrar av rondellen, spärrar av korsningen och stoppar bilister med vita bilar. Själv fick jag en strålkastare rätt i plytet och höll på att braka in i bilen framför ...

Likadant på vägen hem ... men då var avspärrningarna utökade, nästan ända hemma till mig ...

Rena rama Beckfilmen ju ... fast nu var det inga mord eller så, bara ett försök till bankrån ...

Åh neeej, nu blev det så där långt inlägg igen ... f´låt!

Goder afton gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar