Leta i den här bloggen

torsdag 11 november 2010

Nu blir det GI för hela slanten

I hela mitt vuxna liv har jag nog ätit GI-modellen utan att liksom ens veta om det.

Så gick jag igenom ett tiotal operationer i lederna och gick gipsad av och till under många år, slutade träna och började fjanta mig med lightprodukter. Min vuxna vikt på 45-50 kilo rusade snabbt uppåt ...

Har provat LCHF men det passar inte mig och min kropp ett spår.

Jag blir "dum i huvudet" av så lågt kolhydratintag och magen kletar ihop på grund av den fiberfattiga dieten och jag orkar betydligt mindre på gymmet (ni behöver inte bemöda er om att säga att det är så i början, för jag har provat i många månader i stöten).

LCHF passar säkert somliga, men jag tillhör inte den kategorin. Jag behöver de där bönorna, Quinoan och kikärtorna och det mörka grova brödet ...

Så, då återtar jag mitt förnuft och äter på det vis jag gjort i stort sett hela mitt vuxna liv och förhoppningsvis hamnar kilona där dom ska ... det vill säga, inte på mig!

Jamen då kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar