Leta i den här bloggen

lördag 16 oktober 2010

Jag tänker göra slut

Jag vet att det är drygt och jobbigt med långa inlägg på morgonen, men ...

Vi sliter vansinnigt på varandra, jag och Bredbandsbolaget!

I två år har jag betalat dyrt för ett snabbt bredband som inte fungerar fyra dagar av sju. Det är ett hiskeligt micklande var och varannan dag för att starta om, dra ut kontakter och telefonjack - och starta om igen för att få det att fungera.

Gjorde dessutom flyttanmälan som sig bör, nu när det snart är dags för flytt.

I förrgår damp ett brev ner i brevlådan ...

- Vänligen ring snarast angående din flyttanmälan!

Ringer men man vet inte vad det gäller och de har inte fått någon flyttanmälan (nähä, men det står ju i brevet att det gäller min flyttanmälan???)! Dessutom har de ändrat min adress någonstans mitt emellan de adresser jag angett ... bara "gata och nummer" och de har tagit bort både "A" och "C" ... så nu bor jag tydligen ute på gården och där går ju inte att koppla in internet.

Nu tänker jag byta för sonen som flyttat betalar också dyrt till samma bolag utan att ens kunna använda sitt internet!

Tips, pris och hastighet ... Någon?

Gomorron förrästen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar