Leta i den här bloggen

fredag 30 juli 2010

"Hej"?!?!? på Malmö central

Blodsbanden eskorterades tryggt till rätt perrong och slokörad begav sig den "yngsta" och sista i klanen Stattin mot parkerat vrålåk ...

För att inte lipa högljutt så fokuserades på udda "rutor" i asfalten på väg ut ...

... perfekt ställe att torka tårarna på ...

... väntade länge här men fick inget "napp" ...

... och när jag står och fotograferar detta så hör jag någon säga "hej" ... Tittar upp och det är Anna-Lena ... Anna-Lena Brundin (för er som inte vet, en komiker) ... men fullt så alert va inte min hjärnaktivitet ... just då ...

Background: Vi hamnade bredvid varandra på en buss från Värpinge/Lund ... Båda två med lite "under västen" och vi fnittrade oss igenom hela Lund tills dess det var dags för oss båda att byta buss på Botulfsplatsen ... för SEX år sedan ...

... "Hejnuvetjaginteriktigtvemduär" ... liksom signalerade jag tillbaka idag ... men sedan fattade jag att den här människan kände igen mig ... (och jag henne ... när de två hjärncellerna, Torborg och Gottfrid började rotera lite) och då vinkades det glatt från en "skämsig" Stattinska ...

... jag som har fullt sjå med att känna igen mina egna avkommor ... jag måste väl va förlåten???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar