Leta i den här bloggen

lördag 24 juli 2010

Är det inte kärlek säg ...

Fick fyra, ganska snabba telefonsamtal från den förstfödda:

Första samtalet

Moa: Hej mamma, jag älskar dig!

Jag: Vad vill du ha Moa?

Moa: Inget bara tala om liksom ...

Andra samtalet: 

Moa: Jag älskar dig mamma!

Jag: Nu är det nått du klämmer på, vad är det Moa?

Moa: Inget, saknar dig

Tredje samtalet:

Moa: Hur gör man den där goda baconsåsen till potatisbullarna?

Jag: Bla, bla, bla ...

Moa: OK, jag ringer senare ...

Jag: Ja, gör du det, så vi inte riskerar att förlora kontakten!

Fjärde samtalet:

Moa: Mamma jag älskar dig ...maten blev jättegod ... kan jag låna din bil ...

Visste väl att hon klämde på nått ...

... men bilen behövde jag själv så fyra dyra mobilsamtal till en moderkaka var förgäves ...

Älskar dig med ... skitunge ...

... inte "min" Moa som sjunger ... men "min" är nästan lika duktig sångfågel .... och det har hon INTE fått från mig ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar