Leta i den här bloggen

tisdag 22 juni 2010

OFATTBAR GRYMHET

Min son har en film som heter The Cove ...

Idag tvingade han mig att se den, trots att jag protesterade högljutt ...  och fast jag är medveten om att männsikan i alla tider har bemästrat djuren så chockerade detta mig djupt.

I Taiji, Japan slaktas årligen 23.000 delfiner ... och det sker på ett mycket brutalt och grymt sätt. I filmen får man bl a se hur en hel vik färgas av blod ....

Dessutom spyr fiskfabrikerna ut mängder med kvicksilveravfall i vattnen vilket gör att kvicksilverhalten i delfinkött, som inte får överstiga 0,4 ppm ligger på makabra 2000 ppm. Denna mat serveras sedan som gratis skollunch i Japanska skolor.

Denna kvicksilverförgiftning ger oerhörda skador i hjärnan och kallas Minamata Disease

Jag kan rekommendera er att se filmen The Cove. Vill inte uppmana till olaglig nedladdning, så sök på filmnamnet på nätet och se om ni kan komma över den på lagligt vis ...

Visar trailern - och NEJ den innehåller inte de grymma scenerna så du kan titta på den utan att bli illa berörd ....

Aktivisten, Ric O´Barry som leder arbetet i dokumentären var skaparen av "Flipper". Det var han som blev upphovsman till miljardrörelsen "Sea world".

När han kom till insikt hur intelligenta djur detta är och hur de kommunicerar vigde han sitt liv att sätta stopp för denna miljardindustri och grymma slakt.

Om du tycker att mitt inlägg verkar rörigt så beror det på att jag är så arg, ledsen och upprörd ...

Läs gärna Arbetarbladets artikel H Ä R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar