Leta i den här bloggen

torsdag 13 maj 2010

Sonen tagen av polisen

Sonen åker buss till jobbet i Burlöv ... eller tåget, det tar 4 minuter men man ska ju liksom ta sig till Centralen också och det tar tjugo minuter ...

Så som den snälla moder jag är så föreslog jag att han kunde låna mitt vrålåk ... Jag hade inget inbokat som krävde bil idag.

Nu hade sonen besökt kvarterskrogen i går kväll ...

Femton minuter efter att han kört, vid halv nio-tiden i morse fick jag ett samtal ...

-Jag har blivit tagen av polisen ... i en nykterhetskontroll ...

Gammelknäna började skaka, det svartnade för ögonen och jag fick liksom nått märkligt susande ljud mellan öronen ...

-Va????

-Därför ska du nu vara väldigt stolt över att jag tar ett vuxet ansvar och är väldigt försiktig och lagom när jag ska upp och arbeta dagen efter ... Det var lugna puckar "mossan"... Jag bara skojade ju ...

Förbaskade unge vad du skräms ... men puss i pannan för din mognad ... men gör aldrig om det där ... dom är inte ens roliga dom där så kallade skämten ... Det hade väl räckt att du berättade att du fått blåsa och att allt var OK?

Ungar!!!!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar