Leta i den här bloggen

torsdag 6 maj 2010

Smockan hängde i luften

Var på ett köpcentrum nära mig härom dagen ..

Vis av erfarenheten parkerade jag alla däck med god marginal innanför markerade linjer ... jodå, jag fick en bot på samma centrum för en tid sedan för Lisan hade minsann mätt att mitt högra framdäck var två centimeter utanför linjen ...

Knatade iväg för att trycka en biljett ...

Det tog väl si så där 46 och en halv sekund ...

... och när jag kommer tillbaka till bilen så håller en Lapplisa på att lappa min bil!!!

Jag drog till med nått i stilen "Jag är advokat och om jag inte genast får en uppriktig ursäkt så kommer detta att kosta dig både jobbet och rättegångskostnader" och höll tummarna att han inte skulle se min svarta tunga ...

Tänk om Försäkringskassan, Socialförvaltningarna, Vårdkarusellen och kassörskorna en fredageftermiddag i matvaruaffären hade samma effektiva arbetsmoral som denna Lisa ... Jisses vad det skulle flyta på ...

Jag fick faktiskt en ursäkt och en riven bot av en rodnande Lisa ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar