Leta i den här bloggen

torsdag 29 april 2010

Sicken rökare

Uppdatering eller förtydligande:

Det här inlägget handlar om en pojkvasker, en halvmeter längre än mig som liksom släpper väder ... eller släpper en rejäl "brakare" på ren svenska .... eller ännu tydligare ... en fis som kräver gasmask ...

.. eller "anfäkta och anamma - ormars avföda" som kapten Haddock skulle ha sagt ...

Idag när jag trippade släpande mig in med tunga steg på Hemköp för en snabbhandling, hamnade jag liksom i en vändzon med en yngre tvåmetersherre ...

Han skulle tydligen ha något från samma hylla ... och som från ingenstans breder det ut sig den mest avskyvärda stank man kan tänka sig ... ruttna ägg, minst 14 tjog med ett bäst före datum kring januari 2007 ...

Den unge mannen måste varit rutten, inifrån och ut ... kanske till och med döende ... likstanken virvlade likt Londonsmogen kring honom.

Släppte min korg och la benen på ryggen ... roffade åt mig ett paket wienerkorv och rusade till kassan ...

... då ser jag honom ställa sig i den sista kassan ... och helt plötsligt börjar folk massemigrera till kassan bredvid mig ... även de som stod före honom ...

Hädanefter tycker inte heller jag om "rökare" ...

Sicket trauma vänner ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar