Leta i den här bloggen

lördag 27 mars 2010

Jag, en jäkla bitch ...

under vissa tider i månaden ...

Biltema fick eminet besök av mig i veckan då jag skulle inhandla hälften av de glödlampor som Bilprovningen prickat av som döda.

På glödlampsavdelningen satt ett A4-papper med alla bilmärken och vilka nummer som passade till de olika bilmärkena.

Min syn är "sådär" ... Trots linser med styrkorna +5.50 och +6.00 så gick det liksom inte att se dessa nummer.

Tog en kölapp till informationen som liksom var en affär i affären .... Väntade, väntade och väntade och sedan blev det min tur ...

Jag: Jag kan inte tyda vilket nummer jag ska ta, skulle jag kunna få hjälp med det?

Biltema: Nä, det måste du kunna ...

Jag: Ursäkta mig? Jag kan inte, texten är för liten ... jag ser inte att läsa den ...

Biltema: Alla kan läsa den texten och jag har inte tid att gå ifrån ....

Jag: Okej, öppna din kassapparat ...

Biltema: Vad?

Jag: Öppna din kassapparat så jag kan ta de pengar som behövs till en laseroperation så att jag kan få en syn som gör att jag kan handla lampor till bilen här på Biltema ...

Då fick jag rungande applåder från kön och sedan kom chefen och hjälpte mig att "läsa" ...

... och en rabatt på 25% ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar