Leta i den här bloggen

onsdag 9 december 2009

Möte vid en avfallshink

Idag lunchades det ute i Alnarps park ... "Hjortfärsbiff totalt utan smak" serverades ... fast det lät fint förstås och det var sällskapet som köade efter mig vid avfallshinken också ...

Eftersom den "fina" maten inte charmade en Stattinsk gom, som annars inte är särskilt svårflirtad så fick halva min portion möta sitt öde i avfallshinken.

Det är ett stort hål att kasta i så man behöver inte vara så pricksäker ... ända tills jag slänger ett getöga över axeln och ser att Calle Flippen (prins Carl Philip) står bakom mig och stampar otåligt och vill slänga sin mat också ... Kan nästan urskilja en suck som landar i min nacke ....

Blev så paff och stressad att all sås rann över mina fingrar och biffeländet studsade liksom utanför hålet först innan den dök ner i hinken ...

Stattinskans händer har inte varit så kladdiga sedan förskoleålderns lek med trolldeg ...

Satte in brickan genom hålet till brickrullbandet men fick liksom dyka in i hålet för att rädda några servetter att torka mig med ....

Jag slängde ett getöga på "kungligheten" ... han log förstående ... eller så var det hånfullt ... nä, det var nog det första ... vill jag tro i allafall!

I övrigt har jag varit lite så här idag

... sedan hittade jag svamp ... inte ätlig men säkert godare än Hjortfärsbiffen ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar